האם אתם מאלה שמביטים בלגלוג-משהו על אלו שהולכים בתוואי הסטנדרטי המקובל? האם אתם מאלה שמצליחים להזדמן לקומבינות שחוסכות המון כסף? ובכן, אחת הקומבינות המוצלחות בשוק הרכב הישראלי היא זו שמאפשרת לציבור לרכוש מכונית סופר-מיני ידנית בין 75 ל-80 אלף שקלים, לערך, במקום 90-110 אלף שקלים לגרסאותיהן האוטומטיות. למה קומבינה? כי מצד אחד, חישוב המס ברשות המסים מעודד רכישה של מכוניות חלשות וידניות. מצד שני, מכוניות הסופר מיני האוטומטיות פופולאריות בעולם הליסינג וציי הרכב והגרסאות הידניות נמצאות מחוץ לתחשיבים המסובכים שפוגעים לעתים בלקוחות הפרטיים.
בשורה התחתונה – אם אתם מחפשים מכונית סופר-מיני, שמספקת איזון נאה בין יכולת למצוא חניה בעיר, מספיק מקום לאנשים וציוד מבפנים ובין נוחות טובה בנסיעה בינעירונית וצריכת דלק טובה – אזי אתם יכולים לחסוך 25 אלף שקלים אם רק תבחרו במכונית שתהיה מעט פחות מאובזרת, לעתים, וגם ידנית. מסתדרים עם זה? לרגל ההוזלה הדרמטית של פיז'ו 208 הידנית, הצצנו בקטלוג הרכב המקיף בישראל, כאן ב-iCar, והוא חשף בפנינו שבע מכוניות סופר-מיני זולות במיוחד, וכמה חלופות מעניינות נוספות.
מיצובישי ספייס סטאר איננה מכונית סופר מיני מלאה, אלא משהו שנמצא בגבול שבין מכוניות המיני העירוניות (כמו טויוטה אייגו או סקודה סיטיגו) ובין מכוניות הסופר מיני. ככזו היא מציעה חבילה טובה ומרווחת, לעיר בעיקר, במחיר נמוך משמעותית מזה שבקבוצת הסופר-מיני, ויקר מזה של קבוצת המיני. אורכה של מיצובישי ספייס סטאר הוא 371 ס"מ ובסיס הגלגלים שלה, נתון שמרמז על מרווח הפנים, עומד על 245 ס"מ. היפנית הקטנה מסתפקת במנוע בנזין בן שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר שמייצר 71 כ"ס. צריכת הדלק הממוצעת הרשמית היא 25 ק"מ לליטר. הגרסה האוטומטית, אגב, תעלה לכם רק 10,000 שקל יותר.
ניסאן מיקרה / 75,900 שקלים / יפנית קטנה וחמודהמכונית הסופר-מיני היפנית היא אחת המכוניות הקטנות בקבוצה, אבל גובהה (153 ס"מ) והתכנון שלה מקלים את הכניסה והיציאה ועושים אותה ידידותית לשימוש עירוני. בסיס הגלגלים שלה זהה לזה של מיצובישי ספייס סטאר (245 ס"מ), אבל היא ארוכה יותר (378 ס"מ) וגם נפח תא המטען שלה מעט גדול יותר (265 ליטר לעומת 235). ניסאן מיקרה נמכרת עם מנוע בנזין, גם הוא בתצורת שלושה צילינדרים, אך בנפח 1.2 ליטר, שמייצר 80 כ"ס. צריכת הדלק הרשמית של המיקרה הידנית – 20 ק"מ לליטר.
יונדאי i20 / מחיר 76,000 שקלים / בת למשפחה רבת-מכרגם לרב-המכר של השוק הישראלי כיום, יונדאי, יש מכונית שמוצעת בתבנית הסופר מיני הידנית הזולה. יונדאי i20 אפרורית-משהו, אבל מספקת מרחב פנימי נדיב ונוחות נסיעה טובה. אורכה עומד על 400 ס"מ ובסיס הגלגלים שלה גדול יותר מקודמותיה לכתבה – 253 ס"מ. גם תא המטען שלה גדול יותר – 295 ליטר. המנוע של המכונית הוא בנפח 1.2 ליטר ומייצר 85 כ"ס. צריכת הדלק הרשמית הממוצעת של ה-i20 הידנית: 20.4 ק"מ לליטר.
פיג'ו 208 / 76,990 שקלים / מחזירה את הצבע ללחייםאחרי תקופה של איבוד כיוון, לטעמם של רבים, פיז'ו מחזיר את הצבע ללחייהם של חובבי הנהיגה הספורטיבית. פיג'ו 208 מהנה מאוד לנהיגה, ולא על חשבון נוחות נסיעה משובחת. בקיצור, פיג'ו כמו שפיג'ו צריכה להיות. כעת צנח מחירה של המכונית בעשרת אלפים שקלים לערך, כך שהיא הופכת להיות נגישה הרבה יותר. עם בסיס גלגלים של 254 ס"מ ה-208 מרווחת ומאחורי המושבים האחוריים נמצא תא מטען נאה של 311 ליטר. המנוע, בנפח 1.2 ליטר, מייצר 82 כ"ס וצריכת הדלק הרשמית הממוצעת עומדת על 22.2 ק"מ לליטר.
פורד פיאסטה / 77,000 שקלים / אף של אסטון מרטיןחובבי הרכב מזהים בקלות את החזית המוכרת של מכוניות האקזוטיקה, אסטון מרטין, וחובבי הנהיגה אוהבים מאוד לנהוג במכונית הקטנה והמשובחת. בסיס הגלגלים של המכונית לא גדול, 249 ס"מ ויש גם מי שלא יאהבו את תנוחת הנהיגה בה, אבל היא מספקת תא נוסעים שימושי ויעיל. המנוע של פורד פיאסטה הוא בנפח 1.25 ליטר וצריכת הדלק הרשמית הממוצעת עומדת על 19.1 ק"מ לכל ליטר בנזין.
רנו קליאו / 77,900 שקלים / מרשימהעיצובה של רנו קליאו החדשה מרשים מאוד, עם הצבע והגימור הנכון – היא אפילו מסובבת ראשים, תכונה מכובדת מאוד בתחום הסופר מיני העממי. עם שילוב של גיר ידני ומנוע בנזין, 1.2 ליטר, פשוט יחסית, מצליחה המכונית להשתחל לתג מחיר זול, במונחים ישראליים. למרות מידות חוץ גדולות (406 ס"מ לאורך, בסיס גלגלים של 259 ס"מ), המכונית דווקא לא מאוד מרווחת. המנוע שלה מספק 75 כ"ס וצריכת הדלק הרשמית הממוצעת שלה עומדת על 18.2 ק"מ לליטר.
סוזוקי סוויפט / 79,990 שקלים / יפנית טובהלמרות שהדור החדש של סוזוקי סוויפט דומה מאוד לקודמו, הוא טוב ממנו ובכלל – אפשר להגדיר את המכונית כאחת הטובות כיום בקבוצת מכוניות הסופר מיני. סוזוקי סוויפט נוחה ומתנהגת היטב, ובמחיר של 80,000 שקלים פחות נגיעה, היא בהחלט שווה הצצה. ממדיה מציבים אותה בסביבה נחותה, יחסית לקבוצה, עם אורך כללי של 385 ס"מ, בסיס גלגלים של 243 ס"מ ותא מטען בנפח 211 ליטר. המנוע מחזיר את הכבוד האבוד, עם נפח של 1.25 ליטר שמייצר 93 כ"ס וצריכת דלק רשמית של 20 ק"מ לליטר בממוצע.
סיאט איביזה וסקודה פאביה / 80,900 / מלכות הבאסטההמחירון הרשמי של האיביזה והפאביה אמנם מוציא אותן מהטווח שהגדרנו, אבל בשנתיים האחרונות נמכרות השתיים במחירי מבצע שנעים סביב ה-70,000 שקל פחות או יותר. שתי המכוניות חולקות בסיס עם פולקסווגן פולו, ומצוידות במנוע 1,400 סמ"ק בהספק של 86 כ"ס. צריכת הדלק אמנם לא מצטיינת, עם נתון רשמי של 16.9 ק"מ לליטר - אבל הביצועים לא רעים בכלל, וגם רמת הנוחות טובה למדי.
ועוד כמה אפשרויות...בסביבתן של מכוניות הסופר מיני שהוזכרו ישנן עוד כמה מכוניות מעניינות. הראשונה תוחמת את הקבוצה מלמטה: סוזוקי ספלאש. היא קטנה, אמנם, ממכוניות הסופר מיני, אבל גם גבוהה מהן משמעותית ועולה 69,990 שקלים.
בסכום דומה ניתן למצוא את גרסת 3 הדלתות של אופל קורסה, שאמנם מציעה שימושיות פחות טובה מאשר יתר החבורה - אך המראה צעיר, המבצעים מפתים והאבזור לא רע. גרסת ה-5 דלתות אמנם חוצה את רף ה-80 אלף, אך גם אותה ניתן להשיג מדי פעם במחירי מבצע אטרקטיביים.
המכונית שתסגור את הכתבה היא גם המכונית הצבעונית ביותר בה. פיאט 500, מכונית הרטרו המיוחדת, זכתה להפחתות מחיר חוזרות ונשנות עד שכעת אפשר לרכוש אותה ב-81,900 שקלים. היא אמנם קטנה וצפופה מחברותיה, אבל מיוחדת הרבה יותר. במחיר הזה מקבלים אותה ידנית, עם מנוע בנזין בנפח 1.25 ליטר, 69 כ"ס ונתון צריכת דלק רשמית של 19.6 ק"מ לליטר בממוצע.
פורסם לראשונה ב- 30.09.13
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות