מותג היוקרה הצרפתי DS, שיצא לדרך עצמאית בשנת 2015, הספיק להשיק מאז את רכב הפנאי הקומפקטי DS7 קרוסבק וכעת הציג את רכב הפנאי הקטן – DS3 קרוסבק. ה-DS3 קרוסבק הוא הרכב הראשון שעושה שימוש בפלטפורמת CMP החדשה של קונצרן פיג'ו-סיטרואן לרכבים קטנים, זו שגם נפגוש בקרוב בפיג'ו 208 החדשה וגם באופל קורסה העתידית.
העיצוב האוונגרדי של ה-DS3 קרוסבק ללא ספק מיוחד ושונה בנוף רכבי הפנאי היוקרתיים. בדלת האחורית ניתן לזהות כמה מסממני ההיכר של ה-DS3 הקטנה, כאשר הקורה האמצעית מקבלת עיצוב דמוי זנב כריש ותאורת היום אנכית. לקרוסבק הקטנה ידיות פתיחת דלתות נסתרות ונשלפות אוטומטית (כמו בלקסוס LC למשל); כאשר מתקרבים לרכב ממרחק של 1.5 מטר הידיות נשלפות החוצה, וכאשר מתרחקים הידיות נכנסות פנימה והרכב ננעל. בגרסאות בעלות מנועי בעירה פנימית נוכל למצוא צמד אגזוזים ואילו בגרסאות החשמליות חלקו התחתון של הפגוש האחורי ישאר חלק.
פנים הרכב, כמו באחות הגדולה, ממשיך את עיצוב היהלומים שפגשנו ב-DS7 קרוסבק והוא בהחלט מיוחד, עם פתחי המיזוג היוצאים מדלתות הרכב וצורת חמשת המעויינים במרכז הקונסולה לכפתורי המגע ופתחי המיזוג.
פרט לצביעה דו-גונית עם 3 צבעים שונים לגג הרכב, תציע DS3 קרוסבק 10 אפשרויות שונות לחישוקים (מידות, עיצוב וצבעים שונים), 10 צבעי מרכב ו-5 אפשרויות שונות לעיצוב פנים הרכב: Montmartre (חבל ארץ בצרפת), Bastille (מבצר בצרפת), Performance line, Rivoli ו-Opera בפסגת רמות העיצוב.
מידותיה של DS3 קרוסבק קטנות ביחס לקטגורית רכבי הפנאי הקטנים של מותגי היוקרה האחרים. כך ביחס לאודי Q2 למשל אורכה עומד על 411.8 ס"מ (קצרה ב-7.3 ס"מ), רוחבה עומד על 179.1 ס"מ (צרה ב-0.3 ס"מ), גובהה עומד על 153.4 ס"מ (גבוהה ב-2.6 ס"מ), בסיס הגלגלים עומד על 255.8 ס"מ (קצר ב-4.3 ס"מ) ונפח תא המטען עומד על 352 ליטר (53 ליטרים פחות).
מנוע וביצועים
רכב הפנאי הקטן DS3 קרוסבק יציע מגוון מנועים לבחירה: מנועי טורבו-בנזין בהספקים של 100, 130 ו-155 כ"ס בשידוך לתיבה אוטומטית בעלת 8 הילוכים, ובנוסף יוצע גם מנוע טורבו-דיזל חדש בנפח 1.5 ליטר בהספק של 100 כ"ס.
גרסת ה-E-Tense החשמלית תושק במהלך המחצית השניה של 2019 ותציע טווח של 300-450 ק"מ (בהתאם לתקנות המדידה). הסוללה בגודל 50 קווט"ש והמנוע החשמלי מספק של 100 קילוואט שהם כ-136 כ"ס ומומנט העומד על 26.5 קג"מ. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.7 שניות. זמן הטענה עומד על 4 שעות עם מטען 11 קילוואט ומתאפשרת הטענה מהירה של 80% מהסוללה בתוך 30 דקות בלבד.
בנוסף לכך DS מציינים כי הושם דגש על נוחות הנסיעה ובידוד הרעשים (חומרי בידוד וזכוכיות עבים יותר מהמקובל).
אבזור ובטיחות
כפי שכבר הכרנו באחות הגדולה DS7 קרוסבק, האבזור עשיר מאוד. ב-DS3 קרוסבק נוכל למצוא לוח מחוונים דיגיטאלי, תצוגה עילית, מסך מגע באיכות HD בגודל 10.3 אינץ' למערכת המולטימדיה, מערכת שמע מבית Focal בגרסת "אלקטרה" הבכירה עם 12 רמקולים ובהספק של 515 וואט, מושבים מצופים אלקנטרה או עור נאפה בתפירת יהלומים, משטח הטענה אלחוטי, תאורת מטריקס-לד וחישוקים בגודל 18 אינץ'. בארצות מסויימות ניתן יהיה לפתוח ולהניע את הרכב באמצעות אפליקציית MyDS.
בתחום הבטיחות ה-DS3 קרוסבק כולל 8 כריות אוויר ואת המערכות האקטיביות המוכרות כגון התרעת התנגשות ובלימת חירום אוטונומית (כולל זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים הפועלת בין 5 ל-140 קמ"ש), התרעת סטייה מנתיב עם היגוי אקטיבי, בקרת שיוט אדפטיבית הפועלת יחד עם מערכת זיהוי התמרורים וההיגוי האקטיבי עד למהירות של 180 קמ"ש, חיישני חניה ומצלמות היקפיות ומערכת חניה אוטומטית.
DS3 קרוסבק יוצג לראשונה לקהל בתערוכת פריז בתחילת חודש אוקטובר. מקבוצת לובינסקי, יבואנית DS בישראל, נמסר כי הדגם צפוי להגיע לישראל ברבעון השני של 2019.
לצפייה בכל דגמי DS בישראל
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות