היצרנית הסינית MG ממשיכה להתמקד בשוק האירופי, ומציגה כעת משפחתית קומפקטית חדשה שתגיע גם אלינו
מאת: נועם רייןאחרי שהיתה הראשונה להציג משפחתית סטיישן חשמלית-יעודית, MG מציגה דגם קומפקטי חשמלי נוסף לאירופה - הפעם לסגמנט המשפחתיות האצ'בק, תחת השם MG 4. מדובר במתחרה ישירה ...
פורסם 29.06.22
מאת נועם ריין
אחרי שהיתה הראשונה להציג משפחתית סטיישן חשמלית-יעודית, MG מציגה דגם קומפקטי חשמלי נוסף לאירופה - הפעם לסגמנט המשפחתיות האצ'בק, תחת השם MG 4. מדובר במתחרה ישירה ל-ID.3 של פולקסווגן ולמעשה גם למשפחתיות קלאסיות כמו פיג'ו 308 ופולקסווגן גולף. תחילת השיווק באירופה מתוכננת לרבעון האחרון של השנה הנוכחית, ואילו מהיבואנית המקומית לובינסקי נמסר כי הדגם יתחיל להימכר בישראל במהלך השנה הבאה.
MG4 תתבסס על פלטפורמה חשמלית חדשה לחלוטין מבית קונצרן סאיק, חברת האם של MG (וגם של מקסוס ויצרניות סיניות אחרות). הפלטפורמה מקבלת את השם MSP, ראשי תיבות של Modular Scalable Platform, וכמשתמע משמה היא צפויה להתאים למגוון רחב יחסית של רכבים חשמליים, החל מקומפקטיות בתצורת האצ'בק, דרך רכבי סדאן ועד לרכבי פנאי ומיניוואנים. ב-MG לא מפרסמים את נתון בסיס הגלגלים של ה-4 המשפחתית, אך מציינים כי הפלטפורמה החדשה תתמוך בבסיסי גלגלים בגודל של 265 עד 310 ס"מ.
יתר המימדים של ה-MG4 ממצבים אותה במרכז קטגוריית המשפחתיות. עם אורך של 428.7 ס"מ, רוחב של 183.6 ס"מ וגובה של 150.4 ס"מ, היא ארוכה ב-3 מ"מ בלבד מפולקסווגן גולף, רחבה ממנה ב-4.7 ס"מ וגבוהה ממנה ב-6.3 ס"מ - אך נמוכה ממשפחתיות שקורצות לעולמות הפנאי כמו סיטרואן C4.
מבחינה עיצובית, בניגוד לדגמי הפנאי של החברה, ב-MG בחרו במראה נועז עם יחידות תאורה מחודדות, חרטום נמוך וקווים זוויתיים לטובת המראה הספורטיבי. תא הנוסעים מציע מראה רגוע ומקובל יותר, עם קונסולה מרחפת לטובת בורר ההילוכים ומשטח הטעינה, פתחי מיזוג דקים ושני מסכים צפים.
ב-MG מבטיחים כי ה-4 החדשה תציג יכולת דינאמית גבוהה, בין היתר הודות לחלוקת משקל מאוזנת של 50:50 ולהנעה אחורית.
בשלב הראשון תוצע המשפחתית עם שתי יחידות הנעה. גרסת הכניסה תוצע עם מנוע חשמלי אחורי בהספק של 170 כ"ס, סוללת 51 קוט"ש וטווח נסיעה מוצהר של 350 קילומטרים. הגרסה הבכירה (בשלב זה) מציעה מנוע בהספק של 204 כ"ס, סוללת 64 קוט"ש ומבטיחה להגיע לטווח של 450 ק"מ.
ב-MG לא מפרסמים נתונים מדויקים על הביצועים וצריכת האנרגיה, אך מבטיחים תאוצה של "פחות מ-8 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית של 160 קמ"ש", מבלי לציין באיזו גרסה מדובר. בהמשך יוצעו גרסאות נוספות, כולל כאלו עם שני מנועים חשמליים והנעה כפולה.
הפלטפורמה החדשה שבה מתגאה היצרנית הסינית תומכת בשלב זה במתח עבודה סטנדרטי של 400 וולט, אך בהמשך תאפשר שדרוג למתח של 800 וולט. מארז הסוללות שטוח במיוחד - רק 110 מ"מ עובי, הדק ביותר בקטגוריה לדברי היצרנית - מה שמאפשר לנצל את גובה הרכב לטובת שיפור המרווח הפנימי.
מארז הסוללות של הפלטפורמה החדשה מגיע במידה אחידה לכל הדגמים שיבוססו על הפלטפורמה, ויכול להכיל בין 40 ל-150 קוט"ש. בעתיד תאפשר היצרנית החלפה קלה של המארז לטובת שדרוג טווח הנסיעה ברכבים קיימים, וכן תתמוך במערכות להחלפת סוללות (נוסח בטר-פלייס).
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות