הציונים היו טובים עם צמיגי מישלין, אך מאכזבים עם צמיגי מקסיס
מה נקבל בישראל? עדיין לא ברור
מבדקי התחמקות ממכשול באמצעות תמרון חד מתבצעים מזה שנים רבות על ידי המגזין השוודי Teknikens Värld הנחשב לאחד המקצועיים והמוערכים מסוגו. המבחן כולל תמרון המכונה "האייל הצפוני" (Moose, האחראי לתאונות רבות בסקנדינביה) ובוחן את יציבות כלי הרכב בתנאי קיצון - כאלה שיכולים להתרחש לא רק במפגש עם איילים, אלא גם עם ילדים שמתפרצים לכביש בנסיעה עירונית.
לתהודה עולמית ראשונה זכה המבחן לאחר חשיפת הכשל התכנוני במרצדס A קלאס הראשונה, שכמעט והתהפכה במהלך המבחן שערכו לה ב-1997. בעקבות תוצאות המבחן ביצעה בה היצרנית שינויים מיידיים. גם בעת האחרונה זכה לפרסום כשחשף את בעיות היציבות ממנה סובלים דגמים היברידיים נטענים וגם חשמליים מלאים כתוצאה מתוספת המשקל הדרמטית לה אחראיות הסוללות הכבדות.
לפני כחודש ביצעו השבדים מבחן דומה ל-MG5, החשמלית סטיישן-משפחתית שתעלה על כבישי ישראל בקרוב, והיא סיימה אותו עם תוצאה מעולה. את התמרון הצליחה לבצע במהירות 80 קמ"ש, תוצאה סופר מרשימה וגבוהה למשל מזו שהשיגה טסלה מודל 3. זאת למרות שבשונה מהחשמלית האמריקאית, הסינית מבוססת על פלטפורמה מוסבת של דגם בנזין. אבל כעת מפרסמים אנשי המגזין מבחן בטיחות נוסף ל-MG5, עם תוצאה נמוכה יותר ומהירות מרבית של 72 קמ"ש לתמרון. הסיבה: הצמיגים.
צפייה בתוכן MG5 במבחן בטיחות דינאמי - התוצאה תלויה בצמיג
חשוב להדגיש כי מבחינת המגזין לא מדובר בכישלון, שכן 72 קמ"ש הוא רף המהירות הנדרש כדי לקבל ציון 'עובר'. הסיבה לפער היא העובדה שה-MG5 משווקת עם אפשרות בחירה בין שני יצרני צמיגים כציוד תקני, כמקובל בתעשייה.
לצמיגים מידה זהה כמובן (215/50R17)אבל במקרה הראשון מדובר במישלן הצרפתית (פרימסי 3), ואילו במקרה השני אלה צמיגי מקסיס הטייוואנית מסדרת פרימטרה 5. לדברי המגזין, "הפערים בין המכוניות היו גדולים עד כדי כך שהתחושה הייתה כאילו מדובר בשתי מכוניות שונות. עם צמיגי מקסיס האיזון של המכונית נעלם, עם רמת אחיזה משתנה שקיימת וברגע נעלמת, הופכת את הנהיגה במצב זה לקשה הרבה יותר ופוגעת ברמת הבטיחות".
פנינו ללובינסקי, יבואנית MG, כדי לברר באילו צמיגים מצוידת ה-MG5 המשווקת כאן, אך מלאי המכוניות הראשון טרם נחת ולכן לא ניתן היה לקבל תשובה על כך.