בקצרה:
- עם 435 כ"ס וזינוק ל-100 ב-3.8 שניות
- העיצוב בהשראת המטרו 6R4, ההנעה חשמלית מה-MG4
- חשיפה רשמית בפסטיבל המהירות של גודווד
בחזרה למרוצים: MG תציג בפסטיבל המהירות של גודווד שיפתח בסוף שבוע הבא את ה-EX4, קונספט המהווה הומאז' למטרו 6R4, שהייתה ממכוניות המירוץ המפורסמות ביותר של היצרנית הבריטית, והתמודדה באליפות העולם בראלי בימי גרופ B העליזים של שנות השמונים.
על הפיתוח הופקדה חטיבת ההנדסה של וויליאמס על בסיס שלדת צינורות עם מרכב פיברגלס וגג אלומיניום לטובת משקל עצמי נמוך, ועם בתי גלגלים מורחבים ומסיטי אוויר מסיביים מלפנים ומאחור שהקנו לה מראה סופר ייחודי. מנוע V6 הוצב בתצורה אחורית-מרכזית והפיק בין 250 ל-400 כ"ס, עם הנעה כפולה קבועה. בהתאם לתקנות באותה תקופה, היצרנית נדרשה לבנות כ-200 יחידות לכביש הציבורי, וכיום היא נחשבת לפריט אספנים נדיר.
חשמל וביצועים: הקונספט שתציג MG מבוסס על ה-MG4 XPOWER, גרסת הביצועים למשפחתית חשמלית שצפויה גם להגיע לישראל בתחילת 2024. מהתמונות המוצללות שפורסמו ניתן להבחין כי היא מקבלת קיט של מסיטי אוויר ענקיים מלפנים ומאחור, בהשראת גרסת המקור.
נזכיר כי מערכת ההנעה ב-MG4 XPOWER משלבת צמד מנועים חשמליים, אחורי (231 כ"ס) וקדמי (204 כ"ס) בתפוקה משולבת של 435 כ"ס המאפשרים לה לזנק ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות, נתון דומה למשפחתיות-על כמו אודי RS3 ומרצדס A45s. היצרנית תציע כאן לראשונה דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני המאפשר הכוונת מומנט (לפנים-אחור וימין-שמאל) והורדה יעילה של הכוח לאספלט.
שינויים נוספים לעומת ה-MG4 הרגילה כוללים כיול שונה לקפיצים ולבולמי הזעזועים ומוטות מייצבים עבים יותר המגבירים את הקשיחות ב-25%, בעוד מערכת הבלימה משלבת דיסקים גדולים יותר בכל ארבע הפינות (345 מ"מ).
מה אנחנו חושבים: הבעלות הסינית של קונצרן SAIC על MG עשתה פלאים למותג הבריטי והביאה אותו מסף פשיטת רגל והיעלמות מעולם הרכב לסיפור הצלחה מסחרר, עם היצע דגמים חשמליים בקטגוריות ליבה שזוכים לפופולאריות גדולה בכל מדינה בה הם משווקים.
כעת מנסים הסינים לנגן גם על רגשות נוסטלגיים ושורשיים במקורות המותג, באופן שמעורר את בלוטות החשק. הסייברסטר שקורצת להיסטוריה של MG עם דגמי רודסטר ייחודיים במחיר נגיש אי שם בשנות ה-60 וה-70 של האלף הקודם היא דוגמה אחת, שגם מצליחה להגיע לכביש לפני פרויקט רודסטר 2.0 המובטח של טסלה. והקונספט שמוצג כעת הוא דוגמה נוספת. אנחנו מאוד מקווים ש-MG תחליט להביא גם אותה לייצור סדרתי.
פורסם לראשונה ב- 05.07.23
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות