האם הונדה ג'אז מסמלת מהפך בתפיסה של יבואנית הונדה? אחרי שנים של תמחור גבוה ביחס לרכבים מתחרים, מחליטה היבואנית למכור את הונדה ג'אז החדשה במחיר של 102,900 שקל לגרסה אוטומטית – הוזלה של 10,000 שקל ביחס לדור היוצא.
צריך לזכור שעדיין מדובר במחיר שגבוה באלפי שקלים ממכוניות כמו פיג'ו 208, סקודה פאביה או מאזדה 2 – אך ביחס להונדה מדובר ב"מחיר מציאה". במקביל מודיעה היבואנית על הוזלות של אלפי שקלים בדגמי הסיוויק סדאן והאצ'בק, במה שהיא מכנה "מהלך אסטרטגי לקראת השקת ה-HRV". לאור התמחור המחודש, סביר להניח שנראה כאן את הג'יפון הקטן במחיר שנע סביב ה-130,000 שקל, לקראת סוף השנה הנוכחית.
אבל בינתיים הבשורה העיקרית היא השקת הונדה ג'אז החדשה. הדגם החדש שומר על המאפיינים של קודמו, עם מבנה גבוה דמוי מיקרוואן והבטחה למרווח פנימי נדיב. האורך גדל בכמעט 10 ס"מ לעומת הדור היוצא, בסיס הגלגלים הוארך ב-3 ס"מ, ובמימדי הרוחב והגובה לא נרשמו שינויים. נפח תא המטען צמח בכ-20 ליטר, וכעת הוא מכיל 354 ליטרים.
הגרסה ההיברידית, שהיתה הפופולארית ביותר בדגם היוצא, לא הגיעה אלינו בשלב זה. המנוע שכן נוכל לקבל בג'אז הוא בנפח 1.3 ליטר עם הספק של 102 כ"ס, המשודך לתיבת הילוכים רציפה. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 12.1 שניות (חצי שניה פחות מבדגם הקודם) וצריכת הדלק המשולבת היא 20.8 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן. הנתון המרשים הזה מציב אותה בדרגת הזיהום השניה בלבד, טוב יותר מכל מכונית סופר-מיני אחרת שאיננה היברידית.
בנוסף תוצע גם גרסה עם תיבת הילוכים ידנית, עם ביצועים טובים יותר אך עם צריכת דלק נחותה.
הג'אז החדשה תוצע ב-2 רמות גימור. ה-Trend כוללת מערכת אקטיבית לבלימה אוטומטית בעיר, שליטה מההגה על תיבת ההילוכים, בקרת שיוט, חיישני גשם ותאורה, דיבורית בלוטות' ומערכת שמע בסיסית עם חיבורי AUX, USB ושליטה מגלגל ההגה.
גרסת ה-Comfort מציעה בנוסף חבילת עזרי בטיחות הכוללת מערכת התראת התנגשות, מערכת אזהרה על סטיה מנתיב, מערכת אור גבוה אוטומטית ומערכת זיהוי תמרורים, חיישני חניה, מראות צד עם קיפול חשמלי, חישוקים קלים ומערכת מולטימדיה.
המחירים:הונדה ג'אז 1.3 ידני Trend תעלה 89,900 שקל
הונדה ג'אז 1.3 אוט' Trend תעלה 102,900 שקל
הונדה ג'אז 1.3 אוט' Comfort תעלה 105,900 שקל
במקביל, מודיעה היבואנית על הורדת מחירים בדגמי הונדה סיוויק המשפחתית. גרסת ההאצ'בק בגרסת Comfort תעלה מעתה 131,900 שקל (במקום 134,900 שקל), מחיר זהה לזה שניתן במסגרת מבצעים שונים בחודשים האחרונים. גרסת הסדאן תעלה מעתה 134,900 שקל (במקום 139,900 שקל) – גם כאן מדובר במחיר שניתן במסגרת מבצעים.
שרון גלזר, מנהל חטיבת הרכב הפרטי ב'מאיר': "יתרונות הג'אז מוכרים ומוכחים זה מכבר. מדובר אמנם ברכב המשויך לקטגוריית הסופר מיני אבל עם מרחב פנימי עצום הדומה למרחב ברכבי המנהלים המשווקים בישראל. התמחור התחרותי והאטרקטיבי של הג'אז החדשה יהפוך את הדגם למבוקש ביותר, במגזר הפרטי כמו גם במגזר המוסדי".
לדגמי הונדה בישראל - הונדה
למאמר זה התפרסמו 10 תגובות