היציאה ממשבר הקורונה ממשיכה לתת את אותותיה בשוק הרכב, כאשר היום (א') ערכה כלמוביל מסיבת עיתונאים והשיקה צמד דגמים חדשים: יונדאי וניו, רכב פנאי קטן, וגרסה היברידית ליונדאי קונה. המחיר של הוניו יהיה מהזולים בקטגוריה - רק 110,000 שקלים, כהמשך למגמת ההוזלות של השבועות האחרונים במחירי הרכב החדש. הקונה ההיברידית תעלה מ-140,000 שקלים ואילו גרסת בסיס חדשה ל-i20 במפרט "צהל"י" תימכר ב-88,000 שקלים בכמות מוגבלת של יחידות.
יונדאי וניו יהיה אחד הדגמים הקטנים בקבוצת רכבי הפנאי הקטנים, עם אורך של 404 ס"מ, רוחב של 177 ס"מ ובסיס גלגלים של 252 ס"מ. עם זאת, מרווח הגחון של הוניו מרשים עם 19.5 ס"מ וגם מימד הגובה מכובד עם 159.2 ס"מ. נפח תא המטען עומד על 355 ליטרים.
הוניו מצויד במנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.6 ליטרים, עם הספק של 123 כ"ס ומומנט של 15.7 קג"מ. תיבת ההילוכים היא רציפה עם חלוקה מלאכותית ל-8 יחסי העברה, התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 11.2 שניות וצריכת הדלק עומדת על 13.7 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית או 19.6 ק"מ לליטר בנסיעה בין עירונית.
יונדאי וניו ישווק ב-3 רמות גימור. גרסת הבסיס מכונה "אינספייר" וכוללת מערכת שמע מקורית עם מסך "8 וקישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, חישוקי "15 עם צלחות פלסטיק, הגה מצופה עור, חיישני חניה אחוריים, חיישני תאורה ושמשות כהות מאחור.
גרסת ה"פרימיום" מוסיפה למפרט גם חישוקי "17 קלים, בקרת אקלים דיגיטלית, קיפול חשמלי למראות הצד, פנסים עוקבי פניה, בקרת שיוט וגריל קדמי עם גימורי כרום. גרסת ה"סופרים" הבכירה מוסיפה צביעה דו-גוונית וריפוד בד משולב עור.
כל הגרסאות מגיעות עם מפרט בטיחות הכולל 6 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, תיקון סטיה מנתיב, אורות גבוהים אוטומטיים ומערכת התרעת עייפות.
יונדאי ווניו - מחירים:
יונדאי וניו 1.6 אינספייר - 109,900 שקלים
יונדאי וניו 1.6 פרימיום - 117,900 שקלים
יונדאי וניו 1.6 סופרים - 122,900 שקלים
יונדאי קונה הייבריד
בנוסף לוניו, השיקה יונדאי גם את הגרסה ההיברידית של יונדאי קונה - עם יחידת הנעה זהה לזו המותקנת ביונדאי איוניק. מדובר במנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים שלצידו מנוע חשמלי, עם הספק כולל של 141 כ"ס (36 כ"ס פחות מגרסת הטורבו) ועם מומנט של 27 קג"מ (זהה לגרסת הטורבו). התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 11.2 שניות בגרסה ההיברידית (לעומת 7.5 שניות בטורבו), המהירות המירבית בהיברידית עומדת על 160 קמ"ש (לעומת 210 בטורבו) וצריכת הדלק הבינעירונית עומדת על 25.6 ק"מ לליטר (לעומת 16.1 בטורבו).
נפח תא המטען זהה בשתי הגרסאות (361 ליטרים) ואילו המשקל העצמי בגרסה ההיברידית גבוה ב-42 ק"ג בלבד. לשתי הגרסאות יש תיבה רובוטית כפולת מצמדים, עם 7 הילוכים בטורבו ו-6 בהיברידית.
כמו גרסת הטורבו, גם גרסת ההייבריד תשווק בשתי רמות גימור - פרימיום ופרסטיז'. לשתיהן חישוקי "16 בלבד, לעומת חישוקי 17 או 18 אינץ' בגרסת הטורבו, אך להייבריד יתרונות אחרים בתחום האבזור: שתי הגרסאות ההיברידיות מצוידות בקיפול מראות חשמלי (בטורבו רק הבכירה), בשליטה מההגה על תיבת ההילוכים ובבלם יד חשמלי.
בתחום הבטיחות המפרטים זהים בשתי גרסאות המנוע: רמת הגימור פרימיום מצוידת בבלימת חירום אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב והתרעת עייפות, בעוד הפרסטיז' מוסיפה גם התרעה על רכב בשטח מת במראות וניטור תנועה חוצה מאחור.
יונדאי קונה - מחירים:
יונדאי קונה 1.6 טורבו פרימיום - 126,900 שקלים
יונדאי קונה 1.6 טורבו פרסטיז' - 133,900 שקלים
יונדאי קונה 1.6 הייבריד פרימיום - 139,900 שקלים
יונדאי קונה 1.6 הייבריד פרסטיז' - 142,900 שקלים
בנוסף לשני רכבי הפנאי הקטנים, הודיעו ביונדאי על תחילת שיווק של גרסה מוזלת ל-i20 - במפרט זהה לזה של דגמי ה-i20 שמיועדים לצה"ל. מדובר בגרסת "אינטנס" שלא מצוידת במערכות בטיחות אקטיביות ומחסירה עוד מספר פריטים קטנים בהשוואה לגרסאות ה"אזרחיות" של הדגם. מחיר המחירון של גרסת האינטנס עומד על 95,900 שקלים ובמסגרת מבצע ימכר הרכב ב-87,900 שקלים.
המבצע הוא לכמות של 250 כלי רכב בלבד, כאשר לקראת חודש ספטמבר צפוי להסתיים הייצור של ה-i20 מהדור הנוכחי, לקראת תחילת הייצור של הדור החדש בסוף השנה.
בהמשך השנה צפויה יונדאי להשיק את הדור החדש של הסונטה וכן את הפאליסייד, רכב פנאי ענק עם 7-8 מקומות ישיבה. במקור תכננה היבואנית להשיק בחודש נובמבר גם את מותג היוקרה ג'נסיס, אך בשל משבר הקורונה נדחתה ההשקה.
דוידי פיאמנטה, מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי ביבואנית כלמוביל, ציין כי התנועה באולמות התצוגה של יונדאי ומיצובישי חזרה לרמה של כ-75% בהשוואה לתקופה שלפני משבר הקורונה. במרצדס חזרה תנועת הלקוחות להיקף של 90% מהרגיל, במגרשי כלמוביל טרייד חזרה התנועה לרמה הרגילה ובמוסכי הרשת אף נרשמת תנועת לקוחות גבוהה מהרגיל - בשל העובדה שלקוחות רבים דחו את מועדי הטיפול.
למאמר זה התפרסמו 5 תגובות