עד כה השתמש היצרן בפלטפורמות מודולריות ששימשו להנעות בנזין ודיזל לצד הנעות היברידיות וחשמליות לגמרי. המהלך אפשר לקונצרן להדביק פער של מספר שנים מהמתחרים אשר השתמשו בפלטפורמות ייעודיות מאחר ולצד השקעה ופיתוח תחום החשמל המשיך הקונצרן בייצור הנעות שגרתיות יותר, כפי שתיאר סילבן שירו (Sylvain Chereau), מנהל המוצרים החשמליים בקונצרן PSA בעת השקת ה-2008 בשנה שעברה.
כעת, עם התגברות הדרישה לרכבים חשמליים, מציג היצרן פלטפורמה ייעודית להנעות חשמליות ומציין כי בין השנים 2020 ל-2025 יעבור הקונצרן משימוש בשתי פלטפורמות רב-הנעתיות (EMP2 הגדולה ו-CMP הקטנה) לשתי פלטפורמות חשמליות לגמרי – eVMP – Electric Vehicle Modular Platform.
הפלטפורמה החדשה תשרת רכבים מקטגוריה C ו-D (משפחתיות ומנהלים, בהתאמה). הפלטפורמה החדשה, כך מבטיחים בפיג'ו-סיטרואן, תוכל לאחסן סוללות בגודל של 60 עד 100 קווט"ש (לשם השוואה, אודי e-tron בגרסתו הבכירה מצויד בסוללת 95 קווט"ש) ותציע טווח נסיעה של 400 עד 650 ק"מ (בתקן WLTP).
החל משנת 2023 יציג הקונצרן רכבים חשמליים בתצורות סדאן ופנאי ובשווקים מסוימים תישא הפלטפורמה החדשה גם הנעות היברידיות (כחלק מהיותה מודולרית).
ועוד בתחום החשמל...
סקודה חשפה איור פנים של רכב הפנאי החשמלי החדש אניאק (Enyaq) והכריזה כי החשיפה הרשמית תתקיים ב-1 בספטמבר בפראג, צ'כיה. האניאק הוא הרכב הראשון של סקודה המבוסס על פלטפורמת MEB החשמלית של קונצרן פולקסווגן, המשרתת בין היתר את קופרה אל-בורן ופולקסווגן ID.3.
מעצב הפנים של סקודה, נורברט וובר, ציין כי בזכות היעדר הצורך במיקום תיבת הילוכים קונבנציונלית נותר מקום רב לתאי אחסון שימושיים ויצירת מרחב אוורירי יותר, כמו גם לתא מטען בנפח 585 ליטרים. וובר תיאר כי לאניאק לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 13 אינץ' ותצוגה עילית חדשה בעלת יכולת מציאות רבודה.
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות