רנו קליאו הוצגה לראשונה לפני כמעט 30 שנה ומאז היא הרכב הנמכר ביותר של רנו ברחבי העולם עם כ-15 מיליון יחידות. כעת חשפה רנו פרטים ראשונים על הקליאו בדור החמישי והחדש שלה. החשיפה המלאה תתקיים בימי העיתונות לקראת תערוכת ז'נבה שתיפתח לציבור ב-7 במרץ 2019 ותימשך 10 ימים.
רנו בחרו בגישה של אבולוציה מבחוץ וגם מבפנים. מבחוץ העיצוב הוא התפתחות מהדור הרביעי, עם קווים נקיים, סמל קדמי גדול ופנסי החזית בעיצוב C בדומה לזה שפגשנו במגאן החדשה. הקליאו החדשה תציע 3 צבעים חדשים לבחירה וביניהם כתום "ולנסיה" חום "ויז'ן", כחול "סלדון" (מונח מתחום הקרמיקה). סך הכל 11 צבעים ו-3 אפשרות צביעה דו-גונית באדום, כתום ושחור.
מבפנים לעומת זאת כבר מדובר במהפכה של ממש. סביבת הנהג חדשה לגמרי עם לוח מחוונים דיגיטאלי Smart Cockpit בפי רנו, פקדים גדולים למערכת בקרת האקלים ומסך מולטימדיה מאונך ומתחתיו פסנתר כפתורים. כמו כן ההגה גם קטן יותר הודות לשימוש בכרית אוויר קטנה יותר והכפתורים מוארים. ברנו מציינים כי הושקעה חשיבה בארגונומיה של תא הנוסעים עם עיצוב המוכוון לנהג ואיכות חומרים גבוהה מבעבר ואף תהיינה 8 אפשרויות שונות להתאמה אישית.
רנו קליאו החדשה מבוססת על פלטפורת CMF-B של הקונצרן. פלטפורמה זו מאפשרת התאמות עתידיות כמו הנעה חשמלית למשל. אורכה של הקליאו החדשה עומד על 404.8 ס"מ (קצרה ב-1.5 ס"מ לעומת הדור הקודם), רוחבה עומד על 179.8 (רחבה ב-6.6 ס"מ) וגובהה עומד על 144 ס"מ (נמוכה ב-0.8 ס"מ). תא המטען בנפח 330 ליטר (30 ליטר יותר).
יחידת הנעה
רנו קליאו החדשה תציע בשלב הראשון שני מנועי בנזין ומנוע דיזל אחד. המנוע הבסיסי הוא מנוע בנזין בנפח 0.9 ליטר המוכר מהקליאו הקודמת כאשר בגרסה המוגדשת ההספק עומד על 90 כ"ס. המנוע משודך לתיבה ידנית עם 5 הילוכים או כפולת מצמדים עם 6 הילוכים. המנוע השני בנפח 1.3 ליטר מפיתוח משותף עם מרצדס וההספק עומד על 115 כ"ס כאשר הוא משודך לתיבה ידנית בעלת 6 הילוכים אם רובוטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. המנוע השלישי בהיצע מוכר מרנו גרנד קופה ומדובר במנוע דיזל בנפח 1.5 ליטר בהספקים של 90 או 110 כ"ס ומשודך לתיבה כפולת מצמדים עם 6 הילוכים.
רנו מציינים כי הקליאו החדשה תהייה לדגם הראשון של היצרן שיזכה להנעה היברידית E-Tech. מדובר במנוע בנזין בהספק של כ-90 כ"ס הפועל יחד עם מנוע חשמלי בהספק של כ-40 כ"ס וסוללה של 1.2 קווט"ש. לדברי רנו כ-70% מהזמן הרכב יעשה שימוש במנוע החשמלי.
אבזור
לרנו קליאו בדור החמישי יש מסך מולטימדיה אנכי בגודל 9.3 אינץ', לוח מחוונים דיגיטאלי בגודל 7 אינץ' וגרסת 10 אינץ' שתציע גם מערכת ניווט, משטח טעינה אלחוטי, בלם יד חשמלי, תאורת אווירה בעלת 8 צבעים, תאורת לד מלאה, מערכת שמע מבית Bose, וחישוקים קלים בגודל 17 אינץ'. לפירוט מערכות הבטיחות נאלץ להמתין להשקה הרשמית בתערוכת ז'נבה, אך בינתיים רנו מציינים כי הקליאו החדשה תהייה חלוצת הקטגוריה בתחום הנהיגה האוטונומית ותציג יכולות אלו עד שנת 2022.
כמו כן תוצע רמת גימור חדשה בשם RS Line (שתחליף את ה-GT Line) בעלת אופי ספורטיבי. גרסה זו תציע מאפייני עיצוב ספורטיביים יותר, כמו גימורי קרבון, דוושות אלומיניום, מושבים ספורטיביים וחישוקים בעיצוב שונה. לצד זאת תוצע גם גרסת Initiale Paris היוקרתית. גרסה זו תכלול גימורי כרום חיצוניים, מושבי עור ועוד.
מקרסו מוטורס, יבואנית רנו בישראל, נמסר כי רנו קליאו החדשה תגיע בקיץ 2019.
לדגמי רנו בישראל – רנו
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות