בחזרה לגיהנום: Manthey-Racing, חטיבת המרוצים של פורשה, ציידה את הקאיימן GT4 RS בערכת שיפורים והושיבה את נהג הניסוי שלה, יורג ברגמייסטר, מאחורי ההגה. התוצאה: הקפת כ-21 הק"מ של מסלול נורבוגרינג שבגרמניה ב-7 דקות ו-3.12 שניות, 6.18 שניות פחות מהזמן שקבעה GT4 RS 'רגילה'.
ללא תוספת כוח: במפתיע, הקיט אינו נוגע כלל למערכת ההנעה, בוקסר אטמוספרי עם שישה צילינדרים בנפח 4.0 ליטר (500 כ"ס), תיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד והנעה אחורית. אפילו צמיגי מישלין פיילוט ספורט קאפ 2R זהים לאלה של ה-GT4 RS הסדרתית.
השינויים מתמקדים בשני תחומים עיקריים. הראשון הוא שיפור כוח ההצמדה ב-80 ק"ג (169 ק"ג ב-200 קמ"ש) הודות לכונסי ומסיטי אוויר שונים מלפנים, כנף אחורית רחבה ב-8.5 ס"מ עם ארבעה מצבי כיוון ידני וחישוקים שונים המסייעים להפחתת מערבולות.
צפייה בתוכן פורשה מציגה: יותר מהירות בלי תוספת כוח
השני נוגע למערך המיתלים עם יחידות קויל אובר (בולם בתוך קפיץ) עם אפשרות כיוון ידני לקפיץ (ארבעה מצבים) ולבולמים (שיכוך והחזרה), ללא צורך בכלים ייעודיים. בלמי דיסק מפלדה נותרו ללא שינוי, אבל הרפידות עצמן בעלות עמידות גבוהה יותר בטווח טמפרטורה רחב יותר.
מה אנחנו חושבים: הנורבורגרינג, מסלול המירוץ המאתגר והמורכב בעולם, הוא מגרש המשחקים של פורשה בו היא קובעת פעם אחר פעם שיאי מהירות. לא תמיד נגד מותגים אחרים, כמו במקרה הזה.
אבל מעבר להישג, פורשה מדגימה כאן שגם מכונית הנחשבת מושלמת למסלול, יכולה להיות עוד יותר טובה בעזרת אווירודינמיקה ומתלים, מבלי להפוך אותה למפלצת כוח. אז נכון שעם כנף כזו קצת קשה להסתדר ברחובות תל אביב הפקוקים, אבל אנחנו משוכנעים שזה לא יפריע לרוכשי הדגם.