בקצרה:
- ב.מ.וו מציגה חשמלית ממוגנת ירי ראשונה
- כנגד ירי צלפים, רימוני יד ורחפנים מתאבדים
- עם כמעט כל הפינוקים של ספינת הדגל האזרחית
נגד ירי, עם מודעות סביבתית: ב.מ.וו מציגה גרסה ממוגנת ירי לסדרה 7 ול-i7 החשמלית, והופכת בכך ליצרנית מכונית ממוגנת ירי ראשונה בעולם עם הנעה נקייה מזיהום. מערכות ההנעה מוכרות מהדגמים הסדרתיים, עם V8 בנזין כפול מגדשים בנפח 4.4 ליטר עם 530 כ"ס בסדרה 7, צמד מנועים חשמליים עם 544 כ״ס ב-i7.
כתוצאה מתוספת המשקל שמביא איתו המיגון, הביצועים טובים אך בכל זאת איטיים יותר. גרסת הבנזין תזנק ל-100 קמ"ש ב-6.6 שניות בדרך ל-210 קמ"ש מרביים (2.4 שניות יותר, 40 קמ"ש פחות) בעוד החשמלית תזנק ל-100 קמ"ש ב-9 שניות בדרך ל-160 קמ"ש מרביים (4.3 שניות יותר, 80 קמ"ש פחות) וטווח הנסיעה שלה עומד על כ-340 ק"מ (כ-260 ק"מ פחות).
להרגיש בטוח: שתיהן מיוצרות ברמת מיגון VR9, הגבוהה ביותר לרכב אזרחי, לרבות בפני ירי מרובה צלפים עם כדורים חודרי שריון. קפסולת המיגון עשויה פלדת שריון ומשולבת אינטגרלית במרכב, ובכך עולה קשיחות השלדה וחלוקת המשקל נשמרת בצורה טובה יותר.
לוחות מיגון ייעודיים ברצפה שומרים מפני פיצוץ רימוני יד וגם הגג ממוגן כנגד תקיפת רחפנים, איום חדש יחסית הנלקח מאוד ברצינות בהגנה על אישיות בכירה. בגרסת הבנזין יש מיכל הדלק ייעודי עם מנגנון אטימה פנימי המונע דליפת דלק לאחר פגיעת כדורים. כאופציה יש מערכת לאספקת אוויר נקי לתא הנוסעים ומערכת כיבוי אש אוטומטית.
בשתיהן מערכת מיתלי אוויר המיועדת לתמוך במשקל הגבוה יותר, עם היגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים (בזווית של עד 3.5 מעלות) שלדברי ב.מ.וו מוצע לראשונה ברכב ממוגן ומסייע לתמרוני התחמקות. על הקשר לאספלט אחראים צמיגי מישלין PAX ייעודיים לרכב ממוגן עם מנגנון אל-תקר המעניק יכולת נסיעה במהירות 80 קמ"ש גם לאחר התרוקנות האוויר. הם עוטפים חישוקי "20 המאפשרים התקנת בלמי דיסק גדולים יותר.
ב.מ.וו מציינת כי מערכות הבטיחות המתקדמות מספקות התרעה בלבד ואינן אקטיביות, מה שמשאיר את השליטה בידי הנהג אם הוא נדרש לדחוק רכב חוסם למשל. מצלמות היקפיות ניתן להפעיל על פני כל טווח מהירות.
מרבית אביזרי הנוחות המוכרים מספינת הדגל הרגילה יוצעו כאן, לרבות מושב אחורי עם הטיית המסעד לאחור והדום לרגליים, מערכת שמע של B&O עם 28 רמקולים ומקרר בקיבולת 8 ליטר המאפשר לשמור את המשקאות בטמפרטורה הרצויה (10 או 4 מעלות צלזיוס).
גם מנגנון פתיחה חשמלית לדלתות מהגרסאות הרגילות מוצע בממוגנת, עם תוספת של משכך לצורך שמירה על משקל התנגדות דומה לדלת רגילה.
מה אנחנו חושבים: לב.מ.וו ניסיון עשיר של 45 שנה בייצור רכבים ממוגנים, עם יתרון משמעותי על פני הסבות בסדנאות חיצוניות. שכן שילוב המיגון נעשה על פס הייצור ומאפשר כך רמת גימור גבוהה משמעותית ופגיעה נמוכה יותר באיכויות הנסיעה שמביא עמו המשקל העודף.
הגרסה הממוגנת לסדרה 7 החדשה מביאה שדרוג משמעותי מבחינת יכולות המיגון עצמו, גם בכל הקשור לאיכויות דינמיות גבוהות מבעבר, תחום ממנו סובלים רכבים אלו. לבטח התפתחות שיכולה לעניין גם גופי אבטחה מקומיים.
פורסם לראשונה ב- 09.08.23
למאמר זה התפרסמו 5 תגובות