בקצרה:
- מותגי היוקרה מדווחים על ירידה בביקוש לחשמליות באמריקה
- בקנדה מרצדס תצמצם שיווק דגמים חשמליים מודרניים
- פורשה תמשיך לייצר את המקאן הוותיק עם מנוע בנזין
מצביעים בארנק: מרצדס ופורשה צפויות להאט שיווק דגמים חשמליים בצפון אמריקה, כך עולה מדיווח באתר חדשות הרכב AutoNews. הסיבה לכך היא שנציגי המכירות של היצרניות הגרמניות מדווחים על ירידה בביקוש לדגמים חשמליים, בשונה מהמצב באירופה למשל.
בסוכנויות מרצדס בקנדה דיווחו כי לאור המצב הכללי עם עליית הריבית ושיעורי אינפלציה גבוהים, לקוחות נרתעים מעלויות המימון הגבוהות של דגמים חשמליים. שווה לציין כי נתח השוק של הדגמים החשמליים שמרצדס משווקת בקנדה עמד ברבעון הראשון של השנה על 5.4% מסך כל מכירות המותג, בהשוואה לכ-24% חשמליות מסך מכירות המותג בישראל באותה התקופה.
נזכיר כי הטבת המיסוי על רכב חשמלי בקנדה נמוכה משמעותית מזו שבגרמניה ובישראל ומביאה למחירים גבוהים משמעותית לדגמים אלו. למשל מחירו של EQB חשמלי בקנדה גבוה בכ-50% מזה של ה-GLB בעל מנוע בנזין, לעומת מחיר דומה לשניים בשוק הגרמני והמקומי. בהתאם מרצדס תציע שם יותר דגמי בסיס זולים עם מנועי בנזין, ותאט שיווק דגמים חשמליים.
בנזין ותיק במקום חשמל מודרני: גם פורשה צפויה לעכב שיווק דגמים חשמליים, כשבמקרה שלה הסיבה עליה מצהירים אנשי היצרנית היא מחסור בתשתיות טעינה "מתוחזקות" ברחבי ארה"ב. בשונה מוולוו, פורד וג'נרל מוטורס, פורשה לא מעוניינת בשיתוף הפעולה עם טסלה בתחום עמדות הטעינה, ומעדיפה שלא להיות תלויה מבחינה זו במתחרה האמריקאית.
מבחינת היצרנית הגרמנית ההשפעה המשמעותית ביותר בטווח הקרוב היא השקת המקאן החדש שיוצע רק עם מערכת הנעה חשמלית. בצפון אמריקה המקאן הנוכחי הוא הדגם הנמכר ביותר של המותג, וביצרנית חוששים מכך שלקוחות ותיקים ימנעו מרכישת הדגם החשמלי החדש לאור הבעיות בתשתיות הטעינה. בכדי שלא לאבד נתח שוק פורשה תמשיך בשלב זה לייצר את המקאן הנוכחי בעל מנוע בנזין בלבד, למרות היותו הדגם הישן ביותר בהיצע היצרנית שהוצג לראשונה לפני עשור.
בטווח הארוך זה עשוי להקשות מימוש האסטרטגיה לשווק כ-80% דגמים חשמליים עד סוף העשור, שכן השוק האמריקאי נחשב לשני הכי גדול עבור היצרנית (אחרי סין) עם 23% מסך המכירות העולמי של המותג כיום.
פורסם לראשונה ב- 04.07.23
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות