בקצרה:
- קיה הציגה את דגמי החשמל העתידיים של המותג
- החזון: "דגמים חשמליים לכולם, החל מ-30 אלף דולר"
- יעד הייצור - מיליון חשמליות בשנה עד 2026
מסתערת על החשמל: היצרנית הקוריאנית קיה הכריזה על "יום הרכבים החשמליים" שיערך מעתה אחת לשנה, וחשפה שני דגמי קונספט חשמליים לצד גרסה גלובאלית ל-EV5. על פי הצהרות היצרנית, היצע הדגמים החשמליים שלה צפוי להתרחב משמעותית בקרוב, עם מגוון דגמים במחירים שבין 30 ל-80 אלף דולר. בתוך שלוש שנים מתכננת קיה לייצר מיליון כלי רכב חשמליים, ועד לסוף העשור מתוכנן קצב הייצור להגיע ל-1.6 מיליון.
בדרך ליעד השאפתני מתכננת קיה להפעיל 8 מתקני יצור לרכבים חשמליים בתוך כשנתיים, כאשר עיקר הפיתוח יתבצע בקוריאה, בעוד יצור הדגמים הקטנים והקומפקטיים מתוכנן לאירופה, בזמן שדגמים גדולים יותר ייוצרו בסין.
בנוסף תציג קיה דגמים חשמליים יעודיים לשווקים מתפתחים שייוצרו בהודו, לצד דגמים נפרדים לשוק הצפון-אמריקאי. עוד הצהירה היצרנית על הקמת מיזמים משותפים לייצור סוללות, זאת במטרה לדאוג לאספקה יציבה עבור שרשרת הייצור.
EV5, עכשיו לכולם: רכב הפנאי הקומפקטי, במידות גדולות מעט מאלו של הספורטז', נחשף לראשונה לפני כחודשיים, אז בגרסה לשוק הסיני. כעת מרחיבה קיה את המידע ומציגה גם את הפרטים שרלוונטיים לשווקים ברחבי העולם.
ה-EV5, שמתבסס על פלטפורמת ה-E-GMP שמשותפת גם ל-EV6 ול-EV9, יוצע עם שלוש מערכות הנעה: הבסיסית עם מנוע קדמי בהספק של 218 כ"ס וסוללת 58 קוט"ש, גרסת טווח מוגדל עם מנוע זהה וסוללת 81 קוט"ש וגרסת הנעה כפולה עם סוללה זהה, מנועי אחורי נוסף בהספק של 95 כ"ס ובסך הכל הספק משולב של 306 כ"ס.
בקיה עדיין לא מפרסמים נתונים לגבי טווח הנסיעה, אך הם צפויים לנוע בין 400 ל-500 ק"מ, בהתאם לגרסה. בהמשך צפויה להצטרף להיצע גם גרסת GT עם ביצועים משופרים.
כל הגרסאות של ה-EV5 יצוידו במשאבת חום לסוללה במטרה לאפשר מיצוי מירבי של טווח הנסיעה גם בתנאי מזג אוויר חורפיים, וכן במערכת בלימה רגנרטיבית המאפשרת "נהיגה בדוושה אחת". מערך V2L לאספקת חשמל למכשירים חיצוניים יוצע אף הוא, בעוד תמיכה במערך V2G - לטובת אספקת אנרגיה לרשת החשמל - יוצע בשווקים בהם הרשת תומכת בכך.
הדגמים שבדרך: קיה EV3, שהוצג כרגע כדגם קונספט, ימוצב מתחת ל-EV5 ויציג מראה דומה עם קווים זוויתיים, יחידות תאורה אנכיות ואיפור שטח בדמות פסי הגנה בצידי המרכב וקשתות שחורות לבתי הגלגלים.
בין החידושים שמציגה קיה - שולחנות קטנים ומתקפלים לטובת הנוסעים מאחור ומושבים מתכווננים, שמאפשרים בסך הכל ארבע אפשרויות לסידור תא הנוסעים.
ה-EV4 תהיה משפחתית סדאן שתמוצב מתחת ל-EV6 ותציע סגנון ספורטיבי יותר עם חרטום נמוך, צללית מוארכת וגג המשתפל במתינות לאחור עם מסיטי אוויר בקצה האחורי. יחידות התאורה ממוקמות בקצוות המרכב לטובת אשליית רוחב, בעוד תא הנוסעים מציג סגנון מינימליסיטי עם פאנל בקרת אקלים שמוטמע בתוך הקונסולה ולוח מחוונים מצומצם, לטובת הפחתת הסחות הדעת.
שני דגמי הקונספט - שצפויים להיכנס לייצור החל מהשנה הבאה - יציגו שימוש נרחב בחומרים ברי-קיימא, כולל תחליפי עור המיוצרים משורשי פטריות, צביעה על בסיס קליפות אגוז ושימוש נרחב בקני סוכר, פלסטיק ממוחזר וברשתות דיג ממוחזרות. זאת במטרה לאפשר לקיה להגיע ליעד של נייטרליות פחמנית עד לשנת 2045.
מה עוד צריך לדעת: בטווח הקרוב תאמץ קיה בארה"ב - עד לסוף השנה הבאה - את תקן הטעינה של דגמי טסלה (NACS) במטרה לאפשר ללקוחות החברה להטעין את רכבם ברשת הסופרצ'ארג'רים של היצרנית האמריקאית, המונה כיום 12 אלף מטענים בצפון אמריקה.
בנוסף מבטיחה קיה לשתף פעולה עם חמישה יצרני רכב נוספים במטרה לבנות עוד 30 אלף עמדות טעינה מהירות בארה"ב עד לשנת 2030, ועם שלושה יצרני רכב לטובת הקמת 2,800 עמדות טעינה מהירות באירופה.
במחצית הראשונה של 2024 תציג קיה אפליקציית סלולאר חדשה, הכוללת צ'אט-בוט מבוסס בינה מלאכותית שנועד לאפיין את צרכי הלקוח ולסייע בתהליך הרכישה, ולאחר מכן לאפשר שימוש חכם ברכב עם תכנון מסלולי ניווט בהתבסס על מצב הסוללה ומיפוי עמדות הטעינה.
מה אנחנו חושבים: קונצרן יונדאי-קיה הקוריאני כבר הבהיר מזמן את רצינות כוונותיו בתחום החשמל, עם פלטפורמת E-GMP הסופר-מתקדמת שהביאה לעולם כמה דגמים מרשימים במיוחד, בהם יונדאי איוניק 5 ו-6, קיה EV6 וג'נסיס GV60.
כעת מבצעת קיה את השלב הבא בתכנית החשמול, עם הצגת דגמים נוספים שיאפשרו לה לפנות לקהלי יעד רחבים בהרבה. ולמרות שיעד מכירות של מיליון רכבים בשנה אולי לא ידאיג את קברניטי BYD וטסלה, האיכות שהציגו הקוריאנים בדגמים החשמליים שכבר פגשנו - בהחלט צריכה להדאיג אותם.
פורסם לראשונה ב- 15.10.23
למאמר זה התפרסמו 6 תגובות