בקצרה:
- ניסאן מנסה לעורר את חטיבת החשמליות שלה
- מציגה קונספט למיקרה על חשמל עם מראה מפתיע
- נגמר הבנזין: מעתה תשיק באירופה רק חשמליות
חשמל על מלא: ניסאן חשפה קונספט לדור חדש למיקרה, הסופר-מיני היפנית שתעבור כצפוי להנעה חשמלית מלאה. האב-טיפוס הוצג לרגל חגיגות העשרים להקמת הסטודיו לעיצוב של היצרנית בלונדון.
במקביל הודיעה היצרנית כי מעתה יושקו באירופה רק דגמים עם הנעה חשמלית מלאה, וכי עד סוף העשור יהיו באולמות התצוגה שלה באירופה לא פחות מ-19 דגמים חשמליים. בנוסף, היא טוענת כי פיתוח מצברים נטולי קובלט יאפשר הפחתת עלות סוללות ב-65% תוך חמש שנים.
קטנה וחשמלית: עיצוב הקונספט נעשה בהשראת הדור השני של המיקרה (K12), עם צללית עגלגלה בבסיסה אך עמוסת אלמנטים ספורטיביים בדמות מסיטי אוויר עצומי מידות, כולל כנף ענקית בקצה דלת תא המטען. כניסה לתא הנוסעים מתבצעת דרך צמד דלתות נפתחות כלפי מעלה (דלתות 'מספריים'). גם סביבת הנהג מעוצבת בדומה למכוניות מירוץ עם צמד מושבי באקט, חגורות עם 6 נקודות עיגון, הגה אליפטי עם מתגי שליטה שונים ואפילו מטף כיבוי.
כבסיס תשמש פלטפורמת CMF-B EV המשותפת לרנו 5 שתושק בגרסת ייצור סדרתי בשנה הבאה, ולגרסת הביצועים שלה אלפין A290. זו פלטפורמה מוסבת לחשמל של דגמי הבנזין בקונצרן כיום, האמורה לסייע בצמצום הוצאות הייצור, תוך כוונה להגיע למחיר מטרה של כ-20 אלף יורו, בדומה למתחרות כמו פולקסווגן ID2 וקופרה רבל.
מה אנחנו חושבים: ניסאן נחשבת לאחת החלוצות בעולם בהנעה חשמלית, עם הליף שהוצגה עוד ב-2009 ושהיתה לחשמלית הנמכרת ביותר בעולם - עד שנעקפה בידי טסלה מודל 3 ב-2020. היצרנית היפנית עברה שורה של משברים בשנים האחרונות, הגדול שבהם הוא שערוריית קרולס גוהן, אבל גם ללא קשר נדמה שהיא מתקשה לנצל את יתרון החלוציות שלה בחשמל, עם היצע דל ומיושן של דגמים נקיים מזיהום.
האם זה צפוי להשתנות? ההכרזה של היצרנית והצגת הקונספט הם צעד ראשון בכיוון, אבל הדרך עוד ארוכה.
פורסם לראשונה ב- 26.09.23
למאמר זה התפרסמו 9 תגובות