בקצרה:
- טסלה חשפה מתיחת פנים לחשמלית הנמכרת בעולם
- שינויי העיצוב קלים, הבטחה לאיכות נסיעה משודרגת
- מחיר הכניסה עלה ב-13 אלף שקל, אספקה כבר בחודש הבא
סוס מנצח: אחרי למעלה מ-2 מיליון מכוניות שנמכרו בעולם במשך 6 שנים, לעיתים תקופה ארוכה דיה כדי להציג דגם כל חדש בתעשיית הרבב ״של פעם״, טסלה מסתפקת במתיחת פנים. לדברי היצרנית, כזו שמקיפה כ-50% מחלקי הרכב. העדכון כולל שינויים (קלים) בעיצוב מבחוץ ומבפנים, הבטחה לשיפור משמעותי באיכות הנסיעה וטווח נסיעה גדול יותר.
המחיר לגרסת הכניסה של טסלה מודל 3 יעמוד מעתה על 205 אלף שקל (התייקרות של 13 אלף) בעוד גרסת ה-Long Range התייקרה בכ-4,000 שקל ותעלה 242 אלף שקל. גרסת פרפורמנס הבכירה לא תוצע בשלב זה ולא ברור מתי תחזור להיצע. על פי הבטחת היצרנית, רכבים ראשונים אמורים להגיע ארצה בחודשים אוקטובר-נובמבר.
נגד הרוח: מבחינה חיצונית מציגה מודל 3 המעודכנת חזית חדשה עם יחידות תאורה צרות יותר ופגוש קדמי ללא פנסי ערפל. יש גם פגושים חדשים וחישוקי גלגלים חדשים ("18 או "19), לצד יחידות תאורה עדכניות מאחור. לדברי טסלה, העיצוב החדש הוביל לשיפור ניכר של מקדם הגרר, מ-0.23 ל-0.219. כתוצאה מכך גדל טווח הנסיעה התיאורטי ב-4% והוא יעמוד 513 ק"מ בגרסת הבסיס או 629 ק"מ בגרסת הטווח המוגדל.
יחידות ההנעה לא השתנו. בטסלה כרגיל לא מפרסמים את הספקי המנועים, אך הנתונים צפויים להישאר דומים לדגם המוכר עם 283 כ"ס ותאוצה של 6.1 שניות ל-100 קמ"ש בגרסת הכניסה, או 498 כ"ס ו-4.4 שניות בגרסת הטווח המוגדל.
מנגד, המהירות המירבית ירדה מעט והיא תעמוד על 201 קמ"ש בשתי הגרסאות - לעומת 225-233 קמ"ש לפני מתיחת הפנים. כנראה ניסיון למנוע ריקון מהיר מדי של הסוללה במדינות דוגמת גרמניה.
הוספת זיגוג כפול לחלונות מאחור, יחד עם השיפור האווירודינאמי ותוספת של חומרי איטום, אמורה לספק שיפור של 20-30% בבידוד הרעשים. סדרה של שיפורים במערך המתלים צפויה להעניק נוחות נסיעה והתנהגות כביש ברמה גבוהה מבעבר.
מה עוד צריך לדעת: גם סביבת הנהג עברה עדכון, עם גלגל הגה חדש שמשלב בתוכו באופן תמוה את מתגי הפעלת האיתות והמגבים, ללא המנופים המוכרים. בחירה תמוהה נוסםפת - בורר מצבי הנהיגה (לפנים-אחור-חניה) שהוצב מימין להגה יופעל מעתה מתוך מסך המגע.
המסך עצמו נותר בגודל זהה ("15.4) אך המסגרת שלו הפכה דקה יותר במטרה להגדיל את שטח התצוגה. מיקרופונים חדשים נוספו על מנת לשפר את איכות השמע במהלך ביצוע שיחות טלפון, קישוריות הסלולר שופרה וטווח קליטת ה-Wi-Fi הוכפל בהשוואה לדגם היוצא. בטסלה מבטיחים שיפור באיכות החומרים, בין היתר הודות לחיפוי אלומיניום לקונסולה המרכזית.
רשימת האבזור הורחבה עם אוורור למושבים הקדמיים, תאורת אווירה צבעונית, רמקולים נוספים למערכת השמע (בסך הכל 9 בגרסת הבסיס ו-17 בגרסת הטווח המוגדל) ומסך מגע חדש עבור נוסעי המושב האחורי בגודל "8, שמאפשר שליטה על בקרת האקלים וגם צפיה בווידאו באמצעות יוטיוב או נטפליקס. שקעי טעינה (USB-C) בהספק של 65 וואט יאפשרו גם טעינה של מחשבים ניידים.
מה אנחנו חושבים: השדרוג הנוכחי של מודל 3 אמנם לא דרמטי, למרות התוספת המקורית של המסך מאחור, אך אם הוא אכן ישפר את איכות הנסיעה כמובטח, הוא צפוי לאפשר לטסלה לשפר את מעמדה מול מתחרות צעירות כמו יונדאי איוניק 6, פולקסווגן ID.7 או BYD סיל. את המסקנות הסופיות נגיש, כמו תמיד, אחרי מבחן מקיף.