בקצרה:
- טויוטה החליטה לחדש את לנד קרוזר 70 הוותיק
- ישווק לראשונה עם תיבת הילוכים אוטומטית
- לשוק היפני הוא חזר, אלינו לא יגיע
זקן זקן, אבל תותח: במקביל לאירוע השקת הלנד קרוזר 250, חשפה טויוטה גם מתיחת פנים לסדרה 70, הדגם הוותיק ביותר של היצרנית היפנית שהוצג לראשונה ב-1984, כמחליף ל׳סדרה 40׳ האייקוני, שהיה רכב השטח הראשון מפיתוח עצמי של היצרנית היפנית.
כבעבר הוא ייוצר בתצורת טנדר חד-קבינה או דאבל קבינה ובתצורה סגורה עם שלוש דלתות או חמש דלתות וישווק באוסטרליה, דרום אפריקה וגם ביפן, אליה הוא חוזר אחרי כמעט עשור של היעדרות. לשווקי תקינה מערבית הוא לא צפוי להגיע, ולכן גם לא אלינו. וחבל.
השינויים העיצוביים צנועים ומתמקדים בחרטום עם סבכה שונה ויחידות תאורה עגולות בדומה לגרסה המקור. בסביבת הנהג יש הגה חדש, עיצוב עדכני ללוח המחוונים האנלוגי עם צג נתונים ("4.2) בחלקו הימני, ותוספת צמד שקעי USB. נוספה גם מערכת להתרעה על סטייה מנתיב, בנוסף להתרעת התנגשות שהוצעה בעבר.
בסיס קשוח: ה-70 ממשיך להתבסס על שלדת סולם קשיחה וצמד סרנים חיים, עם קפיצי סליל מלפנים ועלים מאחור. החידוש המרכזי הוא מערכת ההנעה המגיעה מהלנד קרוזר 150 היוצא – טורבו דיזל, עם 4 צילינדרים בנפח 2.8 ליטר (204 כ"ס) בחיבור לתיבת שישה הילוכים אוטומטית - לראשונה בהיסטוריה.
המשך שרשרת ההנעה נותר ללא שינוי לרבות תיבת העברה עם הנעה אחורית לכביש, כפולה לשטח והילוך כוח המתופעלת באמצעות ידית מכאנית. בנוסף יש גם נעילות לדיפרנציאל האחורי והקדמי ונוספה גם מערכת לבקרת ירידה במורד.
מה אנחנו חושבים: סדרה 70 נחשב לאחד מרכבי השטח הנחשקים בעולם, הודות לחוסן מבני חסר תחרות. לא בכדי הוא הדגם המועדף על כל מי שפועל באזורים הנידחים ביותר על הגלובוס, החל מארגונים כמו הצלב האדום ופעילי או"ם דרך חוואים באוסטרליה, מדריכי ספארי באפריקה ועד ראשי ארגוני טרור במזרח התיכון.
העובדה כי טויוטה, בשונה מלנד רובר למשל, עדיין מצליחה לייצר אותו בגרסת המקור, היא נס של ממש. רק חבל שאנחנו לא נזכה ליהנות ממנו.
פורסם לראשונה ב- 03.08.23
למאמר זה התפרסמו 10 תגובות