בקצרה:
- הגיע דור שני לרכב הפנאי המסוגנן של טויוטה
- הוצג לראשונה גם כהיברידי-נטען, אך זו לא תגיע ארצה
- המחיר גבוה משמעותית מבעבר
כשבע שנים לאחר השקת הדור הראשון נוחת בארץ דור שני לטויוטה C-HR המצליח. מחירו ינוע בין 170-185 אלף שקלים – התייקרות של 10,000 שקלים מול רמת הגימור הבסיסית בעבר, עוד 15 אלף שקלים לעומת רמת הגימור האמצעית. בגרסתו היקרה והחזקה מכולן הוא עולה 220 אלף שקלים, 50 אלף שקלים יותר מהגרסה הבכירה של הדגם המוחלף.
נזכיר כי הדור הקודם היה מהדגמים הנמכרים ביותר של היצרנית היפנית באירופה ובישראל, ולכן לא מפתיע שטויוטה העדיפה לשמור על העיצוב הנועז של קודמו ורק ללטש היכן שצריך. החרטום כך חד יותר, יחידות התאורה מלפנים ומאחור שונות, ידיות הדלתות הוסלקו, החישוקים גדולים יותר ("19) ויש צביעה דו-גונית לגג, וברמת הגימור הגבוהה גם לחלק האחורי.
בהשוואה ל-C-HR היוצא, החדש דווקא קצר ב-3 ס"מ (436 ס"מ), עם בסיס גלגלים זהה (264 ס"מ) ורוחב שגדל ב-3.5 ס"מ (183 ס"מ). ואלה לא חדשות טובות עבור מי שמעוניין למצוא בו רכב משפחתי בגודל מלא.
סביבת הנהג שונה לחלוטין, פונה לכיוון הנהג, משלבת בורר הילוכים אלקטרוני בדומה למוכר מדגמי לקסוס וכצו האופנה עושה שימוש ניכר בחומרים ממוחזרים. ממדי המסכים הם פונקציה של רמת הגימור: בבסיסית נמצא לוח מחוונים דיגיטלי
("7) ומערכת מולטימדיה ("8), כאשר בשתי הרמות הגבוהות גם לוח המחוונים וגם מסך המולטימדיה הם בגודל "12.3. לתאורת האווירה יש 64 גוונים כשהצבע האדם משמש גם להתרעה מהבהבת כשהדלת נפתחת והשטח לא פנוי.
בישראל מוצע הדגם עם אפשרות בחירה בין שתי מערכות הנעה היברידיות: אחת על בסיס מנוע 1.8 ליטר עם 140 כ"ס במקום 122 כ"ס בעבר, המשרתת בין היתר גם את קורולה העדכנית. שניה חדשה בארץ ומבוססת על מנוע ה-2.0 ליטר עם 197 כ"ס. שתיהן עם תיבת הילוכים רציפה והנעה קדמית.
בחו"ל מוצעת לראשונה גם גרסה היברידית-נטענת עם יחידת הכוח של פריוס ולה 223 כ"ס וטווח נסיעה של כ-60 ק"מ. אבל כיוון שמה-1 בינואר 2024 יבוטלו הטבות המס עבור דגמים היברידיים-נטענים, גרסה זו נותרה בחוץ.
ביצועי המנועים החדשים טובים משמעותית. ה-1.8 ליטר מאיץ ב-9.9 שניות ל ל-100 קמ"ש במקום 11 שניות, עם מהירות מרבית גבוהה יותר (175 לעומת 170 קמ"ש) וצריכת דלק עדיפה - 21.3 ק"מ לליטר לעומת 20.4 ק"מ לליטר.
מה אנחנו חושבים: C-HR היוצא הביא לניעור משמעותי בתפיסה האפרורית של טויוטה והוריד באופן ניכר את הגיל הממוצע של לקוחות המותג. הדור החדש ימשיך לקסום להם, עם אותו מראה כמו-קופה של קודמו, רק הפעם בצירוף תא נוסעים מודרני ומאובזר הרבה יותר, לצד מנועים חדשים זריזים וחסכוניים יותר.
המחיר אמנם גבוה יותר, בחלק מהמקרים משמעותית, אבל נדמה שהשוק כולו צפוי לזנק מעלה. מבחינה זו מדובר בנקודה לא חיובית במיוחד עבור הצרכן, אבל כזו שצפויה לקבל ביטוי בכל המותגים.
פורסם לראשונה ב- 21.11.23
למאמר זה התפרסמו 24 תגובות