בקצרה:
- סקודה קודיאק מעתה גם כהיברידי-נטען
- יעניק עד 100 ק"מ נקיים מזיהום, ללא גרסת 7 מושבים
- צפוי להגיע ארצה רק ברבעון השלישי של 2024
טייק 2: סקודה חשפה קודיאק חדש, דור שני לרכב הפנאי הגדול בהיצע היצרנית הצ'כית, אחד המצליחים בקטגוריה עם כמעט 850 אלף יחידות שיוצרו מאז הוצג לראשונה ב-2016.
העיצוב החיצוני נותר כשהיה עם שינויים מינוריים יחסית - הכוללים בין היתר סבכה גדולה מבעבר, יחידות תאורת שונות - המשפרים לפי סקודה את מקדם הגרר מ-0.31 ל-0.28 וצפויים להעניק לו צריכת דלק עדיפה.
סביבת הנהג עודכנה עם מסך מגע ענק ("13), אך בשונה מהמקובל בפולקסווגן, מקומם של מתגים פיזיים לבקרת האקלים ולעוצמת מערכת השמע נשמר.
לוח המחוונים הדיגיטלי נותר דומה בגודלו ("10) אך נוספה אופציה לתצוגת נתונים עילית. בורר ההילוכים ממוקם כעת מימין להגה על מנת לפנות מקום לתאי אחסון גדולים יותר בקונסולה שבין המושבים הקדמיים, עם צמד משטחי טעינה אלחוטית.
שימושיות ובטיחות: בסיס הגלגלים באורך זהה לקודיאק היוצא (279 ס"מ), אך האורך הכללי גדל ב-6 ס"מ (476 ס"מ) מה שמאפשר לדברי היצרנית שיפור מרווח הראש ליושבי השורה השלישית והגדלה נפח תא המטען, עם 340 ליטר כשכל המושבים בשימוש (70+ ליטר) ו-854 ליטר בקיפול השורה השלישית (80+ ליטר).
סקודה תמשיך לשלב פיצ'רים חכמים כמו מגרעות פלסטיק בדלתות למניעת פגיעה בפתיחה בחניה, מטריה בדלת הנהג ושקע USB בסמוך למראה המרכזית לצורך חיבור למצלמת דרך.
מערך הבטיחות שודרג לרבות שמירה על נתיב (תיקון בעבר), בקרת שיוט אדפטיבית עם נתונים ממערכת הניווט, בלימה אוטונומית גם לתנועה חוצה ובנסיעה לאחור, והתרעה על פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי. סקודה גם תציע אפשרות לנהיגה של הרכב מרחוק לצורך כניסה או יציאה לחניה צפופה.
בנזין, דיזל וקצת חשמל: גם מערכות ההנעה העיקריות מוכרות מהקודיאק היוצא, עם מנועי בנזין מוגדשים בנפח 1.5 ליטר (150 כ"ס, כעת עם תמיכה היברידית-קלה) או 2.0 ליטר (204 כ"ס) וטורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר בשתי רמות הספק (150 או 193 כ"ס). כולם מחוברים לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמד והנעה קדמית או כפולה-קבועה בבנזין ובדיזל החזקים יותר.
הקודיאק יוצע גם בגרסה היברידית-נטענת המשלבת בין מנוע בנזין מוגדש (1.5 ליטר) למנוע חשמלי, עם 204 כ"ס, הנעה קדמית ותיבת 6 הילוכים כפולת מצמד. סוללה בקיבולת 25.7 קוט"ש תאפשר יותר מ-100 ק"מ נקיים מזיהום וגם אפשרות לטעינה מהירה (50 קילוואט) ומילוי מ-10% ל-80% ב-25 דקות. גרסה זו תוצע רק עם חמישה מושבים, שכן המצברים הגדולים יתפסו את מקום השורה השלישית.
מה אנחנו חושבים: עם הקודיאק החדש נראה שסקודה משדרגת במעט את המתכון המוכר והאהוד, עם שינויים הכוללים בעיקר סביבת נהג מודרנית יותר ומערכות בטיחות מתקדמות מבעבר. עם זאת מאכזב שדווקא הגרסה ההיברידית-נטענת מנטרלת את יתרונו הגדול - מקום לשבעה נוסעים.
עבור חלק מלקוחות קודיאק הוותיקים השינויים שעבר עשויים לשכנע בכדי לשדרג לחדש. אבל נראה ששמירה על מעמדו הרם בשנים הקרובות, אל מול אלטרנטיבות עם מערכות הנעה חשמליות, תהיה משימה קשה הרבה יותר. והעובדה כי ינחת כאן רק בעוד שנה ודאי לא תסייע לו.
פורסם לראשונה ב- 05.10.23
למאמר זה התפרסמו 12 תגובות