בקצרה:
- כצפוי, קודיאק הבא ישמור על סולידיות דומה לקודמו
- יציע לראשונה (גם) הנעה היברידית-נטענת
- צפוי להגיע לישראל רק במהלך 2024
כמעט כהרגלה, סקודה המשיכה בקו העיצוב הסולידי ומתאימה אותו לקודיאק הבא, שייחשף במלואו ב-4 באוקטובר. הדגם החדש שומר על רוחו של הדור הקודם, בלי יותר מידי גחמות ושטיקים. פרטי העיצוב היחידים שסוטים מעט מהשמרנות המוכרת הם בתי גלגלים בעלי קשת מרובעת, וקורה אחורית זוויתית עם אלמנט כרום מושחר. בדגם החדש יוצגו לראשונה גם פנסי מטריקס לד מדור חדש ושני במספר, ומידות החישוקים ינועו בין "17-"20.
סקודה כבר חשפה כמה פרטים על הדור החדש של קודיאק, כמו למשל שממד האורך צמח ב-6 ס"מ לכדי 476 ס"מ לטובת יושבי השורה השלישית וקיבולת תא המטען (כעת 340 ליטר בתפוסה מלאה). עוד חשפה כי מערך הבטיחות שודרג עם שמירת נתיב (תיקון סטייה בעבר), וכי בשנה הבאה תוצע אפשרות לנהיגת הרכב אל ומהחניה באמצעות שימוש באפליקציה מהסמארטפון.
תמונות של תא הנוסעים לא פורסמו עדיין, אבל סקודה מדווחת כי הוא יכלול לוח מחוונים דיגיטלי כבעבר ("10.25), תצוגה עלית על השמשה הקדמית, ומסך מגע גדול יותר ("12.9 לעומת "9.2 או "8 בדגם היוצא).
יחידות הכוח השונות יקבלו תוספת של מערך היברידי קל, כשהחידוש המשמעותי ביותר נוגע לגרסה היברידית-נטענת שתצטרף לארסנל, לראשונה בתולדות הדגם, ותשלב בין מנוע בנזין מוגדש עם 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר ומנוע חשמלי המפיקים 204 כ"ס.
החיבור הוא לתיבת שישה הילוכים כפולת מצמד והנעה קדמית, בזמן שסוללות בקיבולת 25.7 קוט"ש יאפשרו טווח נסיעה חשמלי של 100 ק"מ עם אפשרות לטעינה מהירה (50 קילוואט). סקודה לא פרסמה בינתיים אם מערכת זו תוצע גם בגרסת שבעה-מושבים, או שתדרוש את ביטול השורה השלישית לטובת סוללות.
מה אנחנו חושבים: לסקודה קו שמרני שמאפיין אותה כבר שנים ברוב המוצרים, והקודיאק החדש ימשיך בו, וינסה לקסום ללקוחות המותג המציבים יעילות ושימושיות גבוה יותר מעיצוב ורושם סביבתי בסדרי העדיפויות. בינתיים זה עובד להם. אפילו טוב מדי, אם שואלים את אנשי פולקסווגן.
פורסם לראשונה ב- 27.09.23
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות