בקצרה:
- המיניוואן החשמלי של וולוו יציע שישה מקומות ישיבה
- למעשה אח תאום לזיקר 009, שכמו וולוו שייך לג'ילי
- בינתיים מיועד רק לשוק הסיני
לאחר מספר רב של קדימונים עם חלקי מראה לצד שבבי מידע רשמי, חושפת וולוו את EM90 – מיניוואן ענק חשמלי עם מקום לשישה נוסעים. המכירה בשוקי המערב נשקלת, בזמן שהזמנות בסין כבר נפתחו. שם הוא יתחרה בדגמים כמו לקסוס LM וגם בזיקר 009, למעשה אחיו התאום.
EM90 מבוסס על פלטפורמת SEA של ג'ילי, אותה אחת שמשרתת גם את זיקר 009 ו-001 וכן את פולסטאר 4. נזכיר כי ג'ילי היא בעלת הבית של כל המותגים האלה. המימדים עצומים וכמעט זהים לאלו של זיקר 009, עם אורך של 521 ס"מ, רוחב של 202 ס"מ, גובה של 186 ס"מ ובסיס גלגלים סופר-נדיב של 320.5 ס"מ.
גם המראה זהה למיניוואן של זיקר כולל קורה קדמית מפוצלת, מבנה דלתות אחוריות וממדי חישוקים - "19 או "20. ההבדל המהותי ביניהם נמצא בחרטום. בוולוו יש קו מותגי כולל יחידות תאורה בעלות מוטיב "פטישו של ת'ור", שנראו לראשונה בגרסה הנוכחית ב-EX90 החדש לכשעצמו.
הזהות ממשיכה גם בתא הנוסעים שיכול לארח שישה כששתי השורות הראשונות מציעות כוונון חשמלי מלא למושבים כולל למשענות הראש ולהדום הנשלף, ואפשרויות חימום, אוורור ועיסוי. מסך בגודל "15.6 מחובר לתקרה לטובת צפייה בסרטים, אך בעידן בו ב.מ.וו סדרה 7 מציעה מסך "31 ובמתחרה לקסוס LM יש מסך בגודל "48, הוא פחות מרשים.
בשלב זה וולוו מציגה גרסת הנעה אחת עם מנוע חשמלי אחורי בודד שמייצר 272 כ"ס, ומאיץ את המיניוואן הכבד (כ-2.8 טון) מעמידה ל-100 קמ"ש ב-8.3 שניות ועד למהירות של 180 קמ"ש. נזכיר כי זיקר 009 מוצע גם בגרסה עם שני מנועים חשמליים, הנעה כפולה, הספק משותף של 544 כ"ס ותאוצה ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות.
הסוללות הם מייצור משותף של ג'ילי ו-CATL בקיבולת של 116 קוט"ש - זיקר 009 מוצע גם עם סוללות 140 קוט"ש. הטווח המוצהר פנטסטי עם 738 ק"מ, אבל יש לזכור כי הוא לפי תקן המדידה הסיני הפחות מחמיר, וצפוי לרדת לאזור 520 ק"מ בתקן מדידה מערבי. עדיין מכובד מאוד. טעינה מהירה מ-10%-80% אורכת 30 דקות, ולרכב אפשרות לספק אנרגיה גם לכלי רכב אחרים.
מה אנחנו חושבים: החשמל שהחזיר לחיינו את דגמי הסדאן נראה שאחראי גם לקאמבק של מיניוואנים גדולים – בעיקר בתחום היוקרה, אבל לא רק. ואחרי המיניוואנים הסיניים של זיקר, וויה, דנזה ומקסוס, אנחנו עדים לשלב הבא בהתפתחות עם דגמים מתחרים של לקסוס ועכשיו גם וולוו.
בינתיים המיניוואינים השונים מרוכזים בדרום מזרח אסיה כשסין מקבלת את כולם. אבל לקסוס פרצה את המחסום למערב, מצטרפת לעוד כמה יצרניות סיניות שמנסות לעשות זאת, ונראה שגם וולוו בכיוון.
פורסם לראשונה ב- 14.11.23
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות