בקצרה:
- ה-Q6 יהיה חשמלי רביעי לאודי
- הבסיס חדש, הטווח יעמוד על כ-600 ק"מ
- צפוי לנחות כאן ברבעון הראשון של 2024
שת"פ גרמני: ה-Q6 e-tron יהיה דגם חשמלי רביעי של אודי וראשון על בסיס פלטפורמת PPE (ר"ת Premium Platform Electric) הייעודית, אותה פיתחה היצרנית יחד עם פורשה. פלטפורמה שתשמש גם את הדור הבא של המקאן ובהמשך את כל היצע הדגמים העתידיים של היצרנית מ-A4 עד A8.
חשיפה חלקית: התמונות שפרסמה היצרנית הם של אב-טיפוס בשלב ניסויי נהיגה אחרונים לפני השקה, הצפויה להתעכב עוד מספר חודשים. למרות מדבקות ההסוואה, אין כל בעיה לזהות כי העיצוב שמרני וסולידי ביחס למקובל בחשמליות מודרניות, אך בעתיד צפויה גם גרסת ספורטבק עם מראה מסוגנן יותר - כמו-קופה.
יש יחידות תאורה בטכנולוגיית מטריקס לד מלפנים ו-OLED מאחור, עם אפשרות יייחודית לבחירה בין טקסטורות שונות. אותן יחידות יוכלו להציג סימני אזהרה לטובת משתמשי דרך אחרים באמצעות תקשורת V2X.
חשמל מתקדם: אודי נמנעת בינתיים מפרסום מידע טכני, אך בהתאם לשמו הוא צפוי להשתלב בחלל שבין ה-Q4 e-tron ל-Q8 e-tron. גם פרטים על מערכת ההנעה טרם נחשפו, אולם בפרסומים באירופה נטען כי מערכת ההנעה תשלב צמד מנועים עם תפוקה משולבת של כ-400 כ"ס והנעה כפולה קבועה.
מצברים בקיבולת 100 קוט"ש אמורים לאפשר טווח של כ-600 ק"מ, עם שימוש במתח גבוה (800V) ואפשרות לטעינה אולטרה מהירה (270 קילוואט) שתאפשר מילוי מ-10% ל-80% בפחות מחצי שעה.
מה אנחנו חושבים: אודי הייתה בסוף העשור הקודם חלוצה מבין יצרניות היוקרה להציג חשמלי מודרני, עם ה-e-tron שהיה גם תשובה ראשונה של תעשיית הרכב הגרמנית לטסלה האמריקאית. אבל מאז נדמה כי תנופת הפיתוח נעצרה באינגולשטאט, והיצע החשמליות שלה כיום צנוע משמעותית מהמתחרות הישירות מגרמניה.
ה-Q6 e-tron בהחלט עשוי לשפר את המצב שכן הוא מתבסס על פלטפורמה מודרנית ומתקדמת וישתלב בקטגוריה בה נוכחות המתחרים הישירים נמוכה, בעיקר לאחר הפסקת ייצור מרצדס EQC.
פורסם לראשונה ב- 26.07.23
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות