בקצרה:
- ה-SU7 היא מכונית ראשונה מבית יצרנית האלקטרוניקה שיאומי
- גרסת הנעה אחורית מציעה 295 כ"ס, להנעה הכפולה 664 כ"ס
- מסירות בסין יחלו בפברואר 2024
כשנתיים חלפו מאז הודיעה שיאומי על כוונותיה להיכנס לשוק הרכב החשמלי ב-2024. וכעת, משמועד פירעון ההבטחה הגיע, נחשפים תמונות ופרטים ראשונים אודות המכונית החדשה שמיועדת בראש ובראשונה להתמודד מול טסלה מודל 3 המצליחה.
היא נקראת SU7 ומציעה ממדים גדולים מאלה של טסלה מודל 3 ודומים יותר לאלה של BYD האן, עם אורך כולל של 5 מטרים, רוחב של 196 ס"מ, גובה של 145.5 ס"מ ובסיס גלגלים של 300 ס"מ.
יש שתי גרסאות הנעה. להנעה האחורית מנוע בודד עם 295 כ"ס ומהירות מרבית של 210 קמ"ש, בעוד גרסת ההנעה הכפולה משתמשת באותו מנוע אחורי ומצרפת אליו מנוע קדמי עם 368 כ"ס ליצירת הספק משותף של 664 כ"ס - ומהירות מרבית של 265 קמ"ש. אגב, נתון התאוצה לא פורסם.
נזכיר כי בעבר הועלתה השערה לפיה תהיה גם גרסה היברידית עם מנוע 1.5 ליטר שישמש כמאריך טווח, אבל נראה שתכניות הייצור של זו בוטלו בינתיים.
משקל המכונית ינוע בין 1,980 ק"ג ל-2,205 ק"ג, כתלות בגרסת הסוללות. קיבולת אלה טרם פורסמה, אבל כן ידוע שיש שתי ספקיות. BYD תספק את הסוללות לגרסאות הטווח הקצר, CATL לטווח הארוך.
בהיותה ענקית טכנולוגיה ואחת מיצרניות הטלפונים הגדולות בעולם, סביר שהמכונית תנוהל על בסיס HyperOS – מערכת ההפעלה העדכנית ששיאומי פיתחה עצמאית ואשר תאפשר לה קישוריות משופרת עם סלולר, במיוחד עם כזה מתוצרתה.
שיאומי לא מתכננת להקים מפעל לייצור מכוניות ובמקום זה החליטה לשתף פעולה עם ענקית הרכב הסינית BAIC, שבין היתר בונה מכוניות בשיתוף פעולה עם יונדאי ומרצדס ואף מחזיקה בנתח של כ-10% ממניות מרצדס. סדרה ראשונה של שיאומי SU7 כבר מיוצרת, כשמסירות מתוכננות לפברואר 2024.
מה אנחנו חושבים: אי אפשר שלא להעריך את הנחישות של שיאומי, ההתמדה ובעיקר העמידה בלוחות הזמנים. גם הבחירה שלה לייצור מכוניות בשיתוף פעולה מאוד הגיונית, כי באופן שכזה היא יכולה לוותר על השקעות עתק וממילא נראה ששיתופי פעולה הם הכיוון אליו פונה התעשייה כולה.
עכשיו נותר לראות אם שיאומי תצא מגבולות סין ובמידה וכן, אם המחיר יהיה מספיק תחרותי כדי להתמודד עם טסלה ושאר החשמליות הסיניות והאירופאיות.