בקצרה:
- מרצדס תציג דגם קונספט חדש בתערוכת מינכן
- ישמש בסיס לחשמלית עתידית וזולה (יחסית)
- לקראת פרידה מה-A קלאס המוכרת
עם הפנים לסין: מרצדס תציג בתערוכת מינכן הקרובה אב-טיפוס חדש, שמרמז על עתיד סדרת הכניסה של יצרנית היוקרה (משפחת דגמי ה-A). כפי שניתן לראות מהצללית שפרסמה היצרנית, היא נשארת משפחתית-סדאן מהסוג שפופולרי בסין ופחות באירופ. על פי דיווחים בתקשורת העולמית, זו תהיה מכונית הכניסה הבאה של מרצדס, לאחר שיופסק הייצור של ה-A קלאס האצ'בק.
הסדאן החדשה תציע מימדים דומים לאלו של ה-CLA המוכרת אך תתבסס על פלטפורמת ה-MMA העתידית של החברה, שתותאם להנעות חשמליות אך תאפשר שימוש גם במנועי בנזין. הפלטפורמה תאפשר מרווח פנימי טוב יותר מאלו של הדגמים הנוכחיים, עם סוללות LFP בעלות צפיפות אנרגיה גבוהה, מתח עבודה של 800 וולט וקצב טעינה מירבי של 350 קילוואט.
משפחת דגמי הכניסה של מרצדס, שכיום כוללת שבעה דגמים, תכלול בדור הבא רק ארבעה - משפחתית סדאן שתחליף את ה-CLA, צמד רכבי פנאי שיתפסו את מקומם של ה-GLA וה-GLB וייתכן שגם רכב שטח חדש שיהיה אח קטן ל-G קלאס.
כפי שדיווחנו בעבר, דגמי הכניסה של מרצדס צפויים להתייקר בדור הבא בשיעור של כ-20%, ולתפוס נתח קטן יותר מכפי שיש להם כיום. זאת במטרה לשפר את שולי הרווח של היצרנית, שעלו אשתקד ב-28% והסתכמו בלמעלה מ-20 מיליארד אירו.
לצידה של מכונית הקונספט תוצג במינכן גם גרסת ה-ALL-Terrain של ה-E קלאס החדשה, שתתבסס על גרסת הסטיישן עם הגבהה קלה, איפור שטח אופנתי וייתכן שגם מערכות עזר לנהיגה בשבילים.
מה אנחנו חושבים: המהלך של מרצדס מתבקש מצד אחד, אך גם מפתיע מהעבר השני. מתבקש, מכיוון שחשמול ההיצע היה חייב להגיע גם לדגמי הכניסה הזולים (באופן יחסי), אל סביבת המחיר שבה שולטות טסלה והיצרניות הסיניות. וגם אם בסוף המהלך תצטרך מרצדס לצמצם את היצע הדגמים הרחב (מדי) שיש לה כיום, לא מדובר בהפסד גדול במיוחד.
אבל פרידה מה-A קלאס האצ'בק היא כבר עניין משמעותי בהרבה. כזה שעלול להרחיק את מרצדס מהקהל הביתי והאוהד באירופה, ולפנות את הזירה באופן בלעדי לצמד המתחרות ב.מ.וו ואודי. מעניין יהיה לשמוע את ההסברים שתציג מרצדס למהלך.
פורסם לראשונה ב- 25.07.23
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות