בקצרה:
- סוזוקי רומזת על עיצוב סוויפט הבאה
- הממדים נותרו צנועים, שיווק בעולם ב-2024
- היבואנית לישראל: בינתיים אין תכניות יבוא
רמז ראשון: סוזוקי חושפת תמונות ראשונות של סוויפט חדשה, רגע לפני הצגתה הרשמית לקהל הרחב בתערוכת הרכב של טוקיו (26 באוקוטובר). על אף שהדגם מוגדר "קונספט", המראה הכללי לא מותיר מקום לספק ומדובר בדגם מוכן לייצור ששיווקו מתוכנן ל-2024.
העיצוב הכללי נראה כאבולוציה של הדור הנוכחי, ובכל זאת ניכרים מספר שינויים. למשל החרטום המעוגל, הקורה האחורית השונה או החריץ העיצובי שמקיף את המרכב מתחת לקו החלונות.
סוזוקי לא משחררת פרטים אודות המכונית, אבל על סמך התמונות ניתן להניח שסוויפט הבאה תתבסס על אותה פלטפורמה של קודמתה. וזה אומר שסוזוקי שומרת את ממדים צנועים, בזמן שהקטגוריה ממשיכה לתפוח. זה גם אומר שסוזוקי אינה מעוניינת (יכולה) להשקיע את הכסף הדרוש בפיתוח סופר מיני חדשה לגמרי.
גם לגבי יחידות הכוח אין כל מידע, אם כי הערכות גורסות כי לקשר ההדוק בין סוזוקי לטויוטה יהיה כאן ביטוי, ולצד מנועי הבנזין הבסיסיים של סוזוקי, ישווקו לפחות בחלק מהמדינות גם מנועים היברידיים של טויוטה.
ביבואנית המקומית אומרים כי בינתיים המכונית מתוכננת לשוק היפני בלבד, ולכן אין תכניות לייבאה ארצה בינתיים.
מה אנחנו חושבים: לאנשי סוזוקי אין בעיה להיות מקוריים ונועזים, והאיגניס - ובמידת מה גם הג'ימני - היא דוגמה טובה לכך. אבל כשזה מגיע לדגם סופר חשוב מבחינה שיווקית, הם מעדיפים ללכת על בטוח. למעשה, מאז שסוויפט הפכה למכונית גלובלית הנמכרת בכל העולם, וזה קרה אי שם לפני כעשרים שנים, העיצוב נותר שמרני ונאמן למקור.
יש לכך סיבה טובה, סוויפט היתה מהרגע הראשון רבת המכר של סוזוקי, וקברניטי החברה לא רוצים לטלטל את הספינה. אבל העולם מתקדם ונראה שלפחות בנוגע לעיצוב, סוזוקי לא מתקדמת באותו הקצב.