בקצרה:
- פיאט 600 מקבלת גרסת בנזין, עם סיוע היברידי-מתון
- תיועד לשווקים "בהם המעבר לחשמל איטי יותר"
- למרות זאת, תשווק גם אצלנו בתחילת 2024
גם על בנזין: חודשיים אחרי החשיפה של פיאט 600e החשמלית, הציגה היצרנית האיטלקיה גם גרסה עם מנוע בנזין, שתיועד "לשווקים בהם המעבר לרכב חשמלי מתבצע בצורה איטית יותר", אך על פי היבואנית צפויה להגיע גם לישראל במהלך הרבעון הראשון של 2024. לדברי מנכ"ל פיאט, אוליבייה פרנסואה, "החזון שלנו הוא עדיין חשמלי מלא, אך נרצה להישאר רלוונטיים גם במדינות כמו איטליה שבה שוק הרכב החשמלי עדיין לא ממש המריא".
ה-600 הבנזינית תצויד ביחידת ההנעה המוכרת מההיצע הנוכחי של פיג'ו-סיטרואן, עם מנוע בנזין מוגדש עם 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר, אך בהספק של 100 כ"ס בלבד לעומת 136 כ"ס בדגמים המקבילים של הקונצרן. המנוע יחובר לתיבת שישה הילוכים כפולת מצמד עם מנוע חשמלי קטן המשולב בתוכה (28 כ"ס) וניזון מסוללת 48V. לדברי היצרנית, המנוע החדש מביא לצמצום בופליטת המזהמים ב-15% לעומת מנועי בנזין מקבילים, אך נתוני צריכת דלק רשמיים טרם פורסמו.
מה עוד צריך לדעת: יחידת ההנעה החדשה מאפשרת התחלת נסיעה בכוח החשמל בלבד, כמו גם נסיעה חשמלית עד למהירות של 30 קמ"ש למרחק קצר. לדברי פיאט, המנוע החשמלי ישפר את הגמישות בסל"ד נמוך ויצמצם את השהיית הטורבו המוכרת, וצפוי להביא לנתון תאוצה של 11 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש - איטי בשתי שניות לעומת הגרסה החשמלית.
כזכור, פיאט 600 מתבססת פלטפורמת CMP שפותחה במקור על ידי פיג'ו-סיטרואן, שותפותיה לקונצרן סטלנטיס, ומשותפת לפיג'ו 2008. בהשוואה למקור הצרפתי היא קצרה ב-13 ס"מ (417 ס"מ) עם בסיס גלגלים קצר ב-4.5 ס"מ (256 ס"מ) ונמוכה ב-3 ס"מ (152 ס"מ). נפח תא המטען בגרסת הבנזין עומד על 385 ליטרים, גדול ב-25 ליטרים מזה של הגרסה החשמלית.
מה אנחנו חושבים: ההשתלבות של פיאט בקונצרן סטלנטיס העניקה ליצרנית האיטלקיה גישה למאגר שימושי במיוחד של פלטפורמות ויחידות הנעה מבית פיג'ו-סיטרואן-אופל, בו היא מתכוונת לעשות שימוש עד תום. זאת לאחר שהשותפות המוקדמת יותר עם ג'יפ וקרייזלר האמריקאיות אולי סיפקה מזומנים - אך לא ממש הועילה לקו המוצרים של היצרנית האיטלקיה, שמתמחה ברכבים קטנים וחסכוניים. האם ה-600 תחזיר את פיאט למרכז הבמה? סביר להניח שההצלחה המסחררת מימי האונו והפונטו כבר לא תחזור, אבל פיאט ראויה להיצע דגמים רחב ומרשים יותר מכפי שהיה לה בשנים האחרונות. וה-600 החדשה היא חלק חשוב במיוחד בתהליך הזה.
פורסם לראשונה ב- 19.09.23
למאמר זה התפרסמו 5 תגובות