בקצרה:
- ה-CLA תהיה ראשונה של מרצדס על פלטפורמה חדשה
- עם טווח של 750 ק"מ ו-40% פחות פליטת CO2 בייצור
- תגיע לכביש בסוף השנה הבאה
חשמל למיינסטרים: מרצדס חשפה בתערוכת מינכן קונספט ל-CLA חשמלית, מכונית ראשונה המבוססת על פלטפורמת MMA (ר"ת Mercedes-Benz Modular Architecture) חדשה של היצרנית, הצפויה להגיע לייצור סדרתי בסוף השנה הבאה.
העיצוב החיצוני שומר על הקווים הכלליים של ה-CLA הנוכחית, עם שינויים בעיקר בחרטום ובאחוריים עם יחידות תאורת לד חסכוניות בצריכה לרבות לסבכה, לסמל האחורי וליחידות הראשיות המשלבות את לוגו המותג עם פס מחבר בניהם הממשיך לפרופיל, כמו גם חישוקי "21 ענקיים המיועדים להפחתת מקדם הגרר.
תא הנוסעים כולל - כמקובל כיום - מסכים לרוב כלוח מחוונים, מסך מגע מרכזי ואחד לנוסע. עוד במפרט גג עשוי חלון שמש עם סמלי מרצדס ותאורת אווירה מורחבת באמצעות יחידות לד חסכוניות בצריכת אנרגיה. יש שימוש מוגבר בחומרים ממוחזרים וידידותיים לסביבה, אשר יחד עם שינויים בתהליכי ייצור ושינוע חומרי גלם (פלדה ואלומיניום) מאפשר לחסוך פליטת כ-400 ק"ג של CO2 לכל מכונית.
ארוך טווח: מערכת ההנעה החשמלית שפותחה על-ידי מרצדס מאפשרת יעילות אנרגטית - מהסוללה ועד הגלגל - של 93%. טווח הנסיעה התיאורטי יעמוד על 750 ק"מ מאוד מרשימים, 130 ק"מ יותר מטסלה מודל 3 LR למשל. המנוע החשמלי מפיק 238 כ"ס, ומחובר לגלגלים האחוריים דרך תמסורת עם שני יחסי העברה על מנת להשיג צריכת חשמל נמוכה על פני טווח מהירות רחב.
ה-CLA תהיה מכונית ראשונה של מרצדס עם סוללות במתח גבוה (800V) המאפשרות טעינה אולטרה מהירה (250 קילוואט) ותוספת כ-400 ק"מ לטווח הנסיעה בתוך 15 דקות, כ-120 ק"מ יותר ממה שמסוגלת לספק מערכת הטעינה במתחרה האמריקאית במשך זמן זהה. מרצדס גם תאפשר לעשות שימוש בסוללה להפעלת רשת החשמל הביתית (V2H) או מכשירים חיצוניים (V2G).
מה אנחנו חושבים: במשך שנים נהנתה מרצדס ובצדק מתדמית ומוניטין של יצרנית הרכב הטובה בעולם. אבל המעבר של התעשייה להנעה חשמלית והעובדה כי היא נאלצת להתמודד לא רק עם מתחרותיה המסורתיות, אלא גם עם יצרניות רכב חדשות ונמרצות מסין ומצפון אמריקה, הציבו סימני שאלה בנוגע ליכולתה לשמר את מעמדה הבכיר.
ובעוד שבחשמליות הגדולות והיקרות הצליחה היצרנית לשלב מערכות טכנולוגיות ומכאניות מתקדמות שהעניקו לה יתרון על פני המתחרות, בדגמי ליבה - המהווים את החלק הארי של המכירות - היא נותרה מעט מאחור.
על פניו נראה שהקונספט שחשפה כעת מביא יכולות מרשימות, בעיקר בכל הקשור ליעילות אנרגטית המאפשרת טווח נסיעה יוצא דופן, ועשוי לאפשר לה לשמור על מעמדה גם במשפחת דגמי ליבה קומפקטיים.
פורסם לראשונה ב- 06.09.23
למאמר זה התפרסמו 5 תגובות