נפרדים מהבנזין: האולטימה היא גרסת ייצור-מוגבל אחרונה למגאן RS. היא גם מכונית אחרונה של רנו ספורט, אחת מחטיבות הביצועים המצליחות והמוערכות בתעשייה, שאת מקומה תתפוס אלפין כמותג ביצועים חשמלי.
היא תיוצר ב-1976 יחידות, לציון שנת לידתה של רנו ספורט. לא פחות משמונה מהן יגיעו לכבישי ישראל. כל אחת מהן תקבל תווית עם מספר סידורי וחתימת נהג הפיתוח והניסוי הראשי של רנו, לורן הורגו, החתום בעשור האחרון על שורת שיאים במסלול הנורבורגרינג - כולם על ידי מגאן RS.
האחרונה מסוגה: האולטימה מבוססת על גרסת RS טרופי. עם אותו מנוע בנזין מוגדש, 4 צילינדרים בנפח 1.8 ליטר ו-300 כ"ס. הוא מחובר לתיבת שישה הילוכים כפולת מצמד ודיפרנציאל מוגבל החלקה (טורסן), המאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-5.7 שניות.
גם מערך המיתלים דומה. מלפנים היחידה המתקדמת (Steering-Axis) המקטינה את השפעת המומנט על ההיגוי, ומאחור קורת מתח עם מנגנון היגוי אקטיבי. על הקשר לקרקע אחראים צמיגי ברידג'סטון פוטנזה S007 ועל הבלימה מופקדת ברמבו (355 מ"מ מחורצים מלפנים, 290 מ"מ מאחור).
השינוי העיקרי הוא ויזואלי, עם מדבקות ייחודיות על חלקי מרכב, כיתוב שם הגרסה על כונס האוויר בפגוש הקדמי וחישוקי "19 מושחרים. סביבת הנהג כוללת מושבים קדמיים של רקארו וגימורי אלקנטרה וטיטניום.
מה אנחנו חושבים: לרנו ספורט יש היסטוריה עשירה של דגמי ביצועים משובחים, החל ב-5 אלפין שהוצגה חודשיים לפני שפולקסווגן חשפה את גולף GTI הראשונה ועד גרסאות קיצוניות כמו ה-5 טורבו והקליאו V6. והמגאן RS היא מכונית שראויה להיות הפרק האחרון של רנו ספורט בעידן הבנזין. שכן היא נחשבת בצדק לאחד הדגמים המשובחים בקטגוריה.
וגם מכיוון שהיא הצליחה - באופן ראוי להערכה - לשמור עד היום על נוכחות בסגמנט שנמצא בתהליך הכחדה. משהו שפיג'ו, היריבה הגדולה מבית, ויתרה עליו מזמן. סביר להניח שאלפין שתתפוס את מקומה תביא לכביש דגמי ביצועים מחושמלים יעילים יותר מכל בחינה. אבל אנחנו כבר כעת מתגעגעים לרעשי פריקת הטורבו.