בקצרה:
- יונדאי i10 מגיעה לישראל לאחר מתיחת פנים
- עיקר השינויים בשדרוג מערך הבטיחות
- יונדאי ממשיכה לדבוק בקטגוריה המתכווצת
המכונית הקטנה ביותר של יונדאי התעדכנה ומגיעה כעת לישראל עם קוסמטיקה, תוכנות ומערכות בטיחות משודרגות. המחיר עלה במעט ועומד על 79 אלף שקלים לגרסה הידנית שמוצעת רק ברמת הגימור הבסיסית 'אינטנס', ו-90-98 אלף שקלים לגרסה האוטומטית שמוצעת בארבע רמות גימור.
מבחוץ השינויים מינימליים עם עיצוב חדש ומפוצל לתאורת היום מלפנים, עיצוב שונה ליחידות התאורה מאחור, מראה אחר לסבכה הקדמית וחישוקי "15 חדשים.
סביבת הנהג ותא הנוסעים נותרו זהים כשהסממנים היחידים למתיחת הפנים הם לוח מחוונים דיגיטלי וטבעת צבע סגלגלה סביב פתחי המיזוג. אין שינויים דרמטיים באבזור למעט תוספת שקע USB טייפ C מלפנים וריפודים שונים.
בתחום הבטיחות השדרוג משמעותי יותר. בלימה אוטונומית כוללת כעת גם זיהוי רוכבי אופניים ונוספה מערכת לשמירה על מרכז הנתיב (בעבר רק תיקון), לצד התרעה על שכחת ילד במושב האחורי.
אין שינויים מכאניים כלשהם למערכת ההיגוי או יחידת הכוח שמתבססת על מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.2 ליטר, עם 4 צילינדרים ו-84 כ"ס, תיבה רובוטית חד-מצמדית או תיבה ידנית (שתיהן עם חמישה הילוכים).
מה אנחנו חושבים: מרגע הגעתה לישראל ב-2009 הפכה יונדאי i10 ללהיט מכירות מקומי ובמצטבר נמכרו בישראל 71,500 מכוניות מאז, בזמן שמהדור הנוכחי שהגיע ב-2020 נמכרו 18,500 מכוניות.
אבל מאז השיא ב-2020 המכירות בירידה. זה לא בגללו, זו כל הקטגוריה, ולא רק בארץ אלא בכל העולם כשיצרניות רבות כמו סטלנטיס, GM ופורד שבעבר הציעו דגמים קטנים שכאלה בוחרות לוותר עליהם, גם כשמדובר בדגמים שנוצרו בשותפות שתסייע לחתוך בעליות הפיתוח והייצור.
הקטגוריה הזו כנראה שלא תעלם כי ככל שהעולם מחליט להצטופף בערים, כך הוא זקוק יותר למכוניות קטנות שמקלות על הניוד (ולתחבורה ציבורית נאותה). ביונדאי לא מתכננים לוותר על המשבצת הזו ועם חשיפת מתיחת הפנים חזרו והדגישו כי דגמי ה-i שלהם שכוללים את i10, i20 ו-i30 היו סיפור הצלחה.
נשיא ומנכ"ל החטיבה האירופאית של יונדאי, מיכאל קול (Cole) צוטט אז בראיון למגזין 'אוטוקאר' כשהוא אומר "יש שוק מתחת לדגמים כמו קונה החדש, ויש לנו תוכניות לכל משפחת i לפחות לעוד דור אחד קדימה".
פורסם לראשונה ב- 08.11.23
למאמר זה התפרסמו 12 תגובות