בקצרה:
- בדרך: חשמליות ספורטיביות למאזדה וסובארו
- ההשראה העיצובית תגיע מדגמי ספורט מהעבר
- לא ברור מתי יגיעו לייצור סדרתי
תערוכות הרכב הגדולה והחשובה ביפן, ששינתה השנה את שמה לתערוכת ניידות, תיפתח בסוף החודש ותעניק במה לשני אבות טיפוס מסקרנים מבית סובארו ומאזדה, שניהם משלבים חשמל וביצועים עם השראה עיצובית מדגמי עבר מיתולוגיים.
במקרה של מאזדה מדובר ביורשת חשמלית ל-MX-5 שרק לאחרונה עברה מתיחת פנים נוספת. מאזדה לא חושפת כל פרט טכני אודות המכונית, ומסתפקת בתמונה מוצללת של חלקה האחורי, עם צמד יחידות תאורה עגולות, מסימני העיצוב המוכרים של הדגם, וכיתוב מואר של שם המותג.
מהתמונה לא ניתן להבין האם מאזדה תשמור בקונספט על תצורת רודסטר עם שני מושבים וגג נפתח המאפיינים את הMX-5 כבר כמעט 35 שנים. ניתן לשער שגרסת הייצור הסדרתית, שתהיה דגם חשמלי שני עבור המותג אחרי ה-MX-30, תשלב מערכות הנעה ומצברים מתקדמים בהרבה. כאשר תוצג, תהיה לה תחרות מעניינת מצד MG הסינית עם הסייברסטר, אולי גם מטסלה רודסטר וללא ספק אחרות.
סובארו תציג קונספט לקופה חשמלית, כיורשת ל-BRZ. גם כאן אין כל מידע טכני, אך יתכן שתפותח במסגרת שיתוף הפעולה המוכר עם טויוטה, בדומה לסולטרה, החשמלית שלמעשה זהה ל-bZ4X. התמונה שפרסמה היצרנית מאפשרת התרשמות מהעיצוב החיצוני השואב השראה מה-XT קופה המיתולוגית, לרבות יחידות תאורה מקוריות בחזית.
מה אנחנו חושבים: תעשיית הרכב היפנית מפגרת במעבר להנעה חשמלית בהשוואה לקוריאנים, לאירופאים ואפילו לאמריקאים, ויש לכך סיבות רבות. חלקן פוליטיות, אבל במקרה של מאזדה וסובארו זו גם העובדה שפיתוח פלטפורמות ומערכות הנעה חשמליות דורש משאבים משמעותיים, מה שמקשה על יצרניות קטנות כמו מאזדה וסובארו שאינן חלק מתאגידי רכב ענקיים.
האם יש כאן אם כך שינוי מגמה? מבחינה תקשורתית ללא ספק, בפועל עוד לא ראינו מספיק כדי להשתכנע.