בקצרה:
- ה-Z ניסמו תהיה חזקה יותר, אבל רק ב-20 כ"ס
- תזכה לשדרוג כל המערכות המכאניות
- שיווק מקומי נמצא בבדיקה
מתחזקת: ניסאן חשפה את ה-Z ניסמו, גרסת קצה שעברה השבחה בחטיבת הביצועים היפנית, ותתמודד מול מתחרות דוגמת טויוטה סופרה ופורד מוסטנג. במפתיע, תוספת הכוח צנועה ומסתכמת ב-20 כ"ס יותר (420 כ"ס) ממנוע V6 בנזין כפול-מגדשים. זאת בעזרת יחס גדישה גבוה יותר, שינוי מערכת ההצתה ושיפור מערכת הקירור.
הפתעה נוספת מגיעה מכיוון תיבת ההילוכים של המכונית הספורטיבית. זו תהיה רק אוטומטית (תשעה הילוכים), בשונה מה-Z הרגילה שמוצעת גם עם תיבת שישה הילוכים ידנית. בניסאן מבטיחים העברות הילוכים מהירות מאלו של התיבה האוטומטית ב-Z הרגילה, בעיקר במצב ספורט+ שנוסף לבורר הנהיגה. גם בקרת השיגור עברה כיול מחדש, אם כי ניסאן לא מפרסמת נתוני ביצועים.
ניפגש בסיבוב: על מנת לשדרג את היכולות הדינמיות, המרכב חוזק בנקודות שונות ולמיתלים כיול ייחודי עם תושבות שונות, קפיצים קשיחים יותר, מוטות מייצבים מעובים ובולמי זעזועים יעודיים.
על הקשר לאספלט אחראים צמיגי דנלופ SP ספורט מקס GT600 דביקים יותר מאלו של ה-Z הרגילה (ברידג'סטון פוטנזה S007) ורחבים מאחור בסנטימטר (285 מ"מ). גם מערך הבלימה שודרג עם עם דיסקים גדולים יותר מלפנים (381 מ"מ לעומת 355 מ"מ).
מבחינה עיצובית הניסמו נבדלת ב"נוצות קרב" מקובלות כולל חישוקי "19 שונים, סבכה אגרסיבית, כונסי ומסיטי אוויר סביב למרכב וספוילר על דלת תא המטען. בתא הנוסעים יש מושבי רקארו עם תמיכה משופרת והגה מצופה אלקנטרה עם פס מרכוז בחלקו העליון.
מה אנחנו חושבים: מגמת החשמול בתעשיית הרכב מביאה לצמצום משמעותי של היצע דגמי קופה ספורטיביים במתכון הקלאסי, עם מנוע בנזין מלפנים והנעה מאחור. דווקא היצרניות היפניות – טויוטה, סובארו וניסאן – הן הבודדות שמשמרות אותן.
ולכן, הבחירה בתיבה אוטומטית בלבד מהווה אכזבה לחובבי נהיגה טהרנים, לצד תוספת כוח צנועה מדי. אבל אם להתבסס על השדרוג שהביאה חטיבת הביצועים ל-370Z ניסמו הקודמת בהשוואה ל-370Z הרגילה, יש בהחלט למה לצפות.
פורסם לראשונה ב- 01.08.23
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות