בקצרה:
- מרצדס מעדכנת את מראה המסחריות שלה
- כבעבר, תשווק אותן עם מנועי דיזל או חשמל
- שיווק מקומי צפוי במהלך השנה הבאה
מסחרי עדכני: מרצדס חשפה מתיחת פנים שניה במספר למסחריות שלה, ויטו ו-V קלאס עם מנועי דיזל, כמו גם לגרסאות החשמליות - e-ויטו ו-EQV. שני האחרונים, למעשה הסבה של גרסאות הדיזל לחשמל, יוצגו בדורות שונים לחלוטין על בסיס חדש (VAN.EA) וייעודי בעוד כשלוש שנים.
שינויי המראה מסתכמים בעיקר בחרטום עם סבכה ויחידות תאורה חדשות (כולל אופציה למטריקס לד), כמו גם חישוקים שונים. סביבת הנהג של הגרסאות היוקרתיות (V קלאס ו-EQV) כוללת סידור של צמד מסכי "12.3 המשמשים לוח מחוונים ומסך מגע, כמו גם מתגים שונים בקונסולה המרכזית.
במפתיע, מרצדס בחרה להותיר את משטח המגע המסורבל לתפעול המערכות. בויטו יש עדיין לוח מחוונים אנלוגי אבל מסך מגע גדול מבעבר ("10.25).
אבזור הבטיחות כולל כעת גם בלימה אוטונומית לתנועה חוצה ושמירה על נתיב, בנוסף לבקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת שהוצעה בעבר.
דיזל או חשמל: מרצדס לא מפרסמת נתונים טכניים, אבל מערכות ההנעה צפויות להישאר ללא שינוי. טורבו דיזל עם 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר, בכמה רמות הספק (מ-136 עד 239 כ"ס), בחיבור לתיבת תשעה הילוכים אוטומטית והנעה אחורית או כפולה-קבועה.
ה-EQV וה-e-ויטו יצוידו כבעבר במנוע חשמלי קדמי (204 כ"ס) עם סוללה בקיבולת 90 קוט"ש שתאפשר כ-360 ק"מ בין טעינות או סוללת 60 קוט"ש וכ-240 ק"מ.
מה אנחנו חושבים: השדרוג שהעבירה מרצדס את המסחריות צנוע ונועד בעיקר לגרום ללקוחות ותיקים לשדרג לדגם החדש. בדגמי הדיזל היצרנית הגרמנית גם כך נחשבת מובילה, אבל בגרסאות החשמליות היא נדרשת לבצע שינוי משמעותי יותר על מנת להתמודד מול דגמים חדשים ומודרניים כמו פולקסווגן ID Buzz ופורד טרנזיט. עד שזה יקרה בעוד שלוש שנים, ההתמודדות שלהם בקטגוריה תהיה קשה במיוחד.
פורסם לראשונה ב- 27.07.23
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות