בקצרה:
- קאיין טורבו E-הייבריד מפיק 739 כ"ס
- 3.6 שניות ל-100 קמ"ש, 70 ק"מ נקיים מזיהום
- יגיע בסוף השנה, יעלה 1.6 מיליון שקל
ביצועים בסיוע החשמל: פורשה חשפה את הקאיין טורבו E-הייבריד, גרסת קצה חדשה לרכב הפנאי הפופולארי עם מערכת הנעה החזקה ביותר שהוצעה בו עד עתה. היא משלבת V8 בנזין כפול-מגדשים בנפח 4.0 ליטר (599 כ"ס) ומנוע חשמלי (176 כ"ס), ובסך הכל משחררת 739 כ"ס לכל הגלגלים דרך תיבת שמונה הילוכים אוטומטית.
והביצועים של רכב הפנאי הגדול בהתאם: מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3.7 שניות ו-295 קמ"ש מרביים. ובכל זאת, אלה 0.4 שניות יותר ו-5 קמ"ש פחות מהטורבו-GT. הסיבה לכך היא משקל עצמי גבוה ב-375 ק"ג להם אחראית מערכת ההנעה החשמלית (קרי, סוללות) עם כמעט 2.6 טון לפני נהג על הסיפון. סוללות בקיבולת 25.9 קוט"ש מאפשרות 70 ק"מ נקיים מזיהום במהירות של עד 135 קמ"ש.
קיצוני עוד יותר: הטורבו E-הייבריד משווק כציוד תקני עם מיתלי אוויר אדפטיביים, מוטות מייצבים אקטיביים, היגוי אחורי ודיפרנציאל מגבל החלקה מאחור. עבור מי שלא מספק בכך, פורשה תציע גם חבילת GT עם בלמים קרמיים בעלי עמידות משופרת, מיתלים בכיול שונה, עם הנמכת מרכב קלה וגיאומטריה שונה מלפנים.
שינויים נוספים כוללים חישוקי "22, גג מקרבון, מסיט אוויר גדול בקצה דלת תא המטען וסעפת פליטה מטיטניום, בעוד בתא הנוסעים יש גימורי אלקנטרה והגה עם פס מרכוז בחלקו העליון. גם ביצועי ה-GT טובים במעט, עם 3.6 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש ו-305 קמ"ש מרביים.
מה אנחנו חושבים: מאז הוצג לראשונה לפני שני עשורים הפך הקאיין לדגם הנמכר ביותר של פורשה, עם יותר ממיליון יחידות שיוצרו עד עתה. ולמרות העובדה שהוא נמצא בערוב ימיו לקראת החלפה ביורש חשמלי, אשתקד יוצרו יותר מ-95 אלף יחידות ממנו, כמות גדולה יותר ממכירות טייקן, פנמרה ו-718 גם יחד.
הטורבו E-הייבריד שהוצג כעת לא יהפוך לגרסה הנמכרת ביותר של הקאיין, בעיקר בגלל תג-מחיר שמתחיל ב-1.6 מיליון שקל. אבל הוא בהחלט מדגים את היכולת של פורשה לשדרג את המתכון הוותיק, ולשלב בצורה יוצאת דופן בין ביצועים וידידותיות לסביבה. ועדיין היינו מעדיפים טורבו-GT ללא הסוללות המכבידות.
פורסם לראשונה ב- 29.08.23
למאמר זה התפרסמו 12 תגובות