בקצרה:
- קאנטרימן החדש יוצע עם מנוע בנזין או חשמל
- על בסיס ב.מ.וו X1 עם ממדים גדולים מקודמו
- שיווק מקומי - במהלך שנה הבאה
ניסוי כלים: מיני חושפת תמונות של קאנטרימן חדש, דור שלישי לרכב הפנאי שלה, בניסוי נהיגה לפני חשיפה רשמית המתוכננת לתחילת החודש הבא. מיני העבירה את אב הטיפוס סדרת נהיגה בתנאי השטח הקשים של סקוטלנד, לרבות באזור המבודד בו צולם ג'יימס בונד ׳קזינו רויאל׳.
נציין שלצורך נהיגות הניסוי צויד אב הטיפוס בצמיגי שטח קשוחים, ג'נרל גראבר AT3, שספק רב אם יוצעו בגרסה הסדרתית.
חשמל או בנזין: הקאנטירמן העדכני יהיה דגם ראשון של מיני שמיוצר בגרמניה, במפעל ב.מ.וו בלייפציג האחראי כיום גם על הרכבת סדרה 1, סדרה 2 גראן קופה וסדרה 2 אקטיב טורר. כבסיס תשמש פלטפורמת FAAR המיועדת לדגמי הנעה קדמית של ב.מ.וו, ואשר משרתת גם את ה-X1.
בהשוואה לקאנטרימן היוצא הוא ארוך ב-13 ס"מ (423 ס"מ) וגבוה ב-5.5 ס"מ (161 ס"מ), הוא צפוי להציע מרחב מחיה טוב משמעותית לנוסעים ותא מטען גדול יותר.
הוא ישווק עם צמד מנועי בנזין מוגדשים ומערכת היברידית קלה (48V) המוכרים מה-X1. שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר או ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר. בשני המקרים עם תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד, ועם הנעה קדמית במנוע הקטן, כפולה בגדול.
הגרסה החשמלית תשתמש במערכת ההנעה של ה-iX1 עם מנוע חשמלי בודד מלפנים (191 כ"ס) או עם צמד מנועים (313 כ"ס) והנעה כפולה. מצברי 64.7 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה תיאורטי של כ-450 ק"מ.
מה אנחנו חושבים: הקאינטרימן זכה אומנם להצלחה רבה בתוך ההיצע של מיני, והוא הדגם השני הכי נמכר אחרי גרסת שלוש הדלתות. ועדיין נדמה שהפוטנציאל שלו בדורות הקודמים לא מומש במלואו, והוא תמיד מצא עצמו מאחורי מתחרים כמו אודי Q3, וולוו XC40, מרצדס GLA או אחיו לפלטפורמה, ב.מ.וו X1.
האם זה ישתנה בדור החדש? הגרסה החשמלית ללא ספק תסייע, גם שם המותג והעיצוב האייקוני. אבל מה שבאמת יקבע את הצלחתו יהיה תג המחיר. ללא קשר, לדעתנו מיני נדרשת לחזור לפשטות תכליתית ושימושיות שאפיינו אותה במאה הקודמת, עם ממדים קומפקטיים ועיצוב בעל חזון. כלי רכב גדולים וכבדים יכולות אחרות לייצר, אולי אפילו טוב יותר.
פורסם לראשונה ב- 10.08.23
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות