בקצרה:
- מתיחת הפנים נוגעת בעיקר לעיצוב ולבטיחות
- ללא שינויים ביחידת הכוח ושאר מכלולי הניהוג
- המחיר גבוה כעת בכ-5,000 שקלים
כחצי שנה לאחר שנחשפה, יונדאי i20 מגיעה ארצה לאחר מתיחת פנים קלה. העדכון אינו מהותי ועיקרו שינויי עיצוב קלים ושדרוג קל למערכות הבטיחות האקטיביות. אין שינוי ביחידת ההנעה הכוללת גם עתה מנוע בנזין מוגדש בעל שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר (100 כ"ס) ותיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד.
יונדאי ניסתה לשוות ל-i20 מראה ספורטיבי יותר ועל כן שינתה קלות את הפגוש, את דפוס הסבכה והסיטה את סמל המותג. מאחור שונתה תחתית הפגוש וחישוקי "16 ו-"17 זכו לעיצוב חדש.
סביבת הנהג נותרה זהה אך שקעי ה-USB הרגילים הוחלפו ב-USB-C העדכני יותר ורמות הגימור הנמוכות מצוידות כעת במחשב דרך חדש עם מסך בגודל "4.2 במרכז לוח המחוונים. רמות גימור 'סופרים' ו'סופרים פלוס' מוצעות כבעבר עם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "10.25.
בנוסף, יונדאי משדרגת את יכולות העדכון ומציעה כעת גם ב-i20 אפשרות לקבל עדכונים מהאוויר (OTA). אלא שבאופן תמוה, בישראל לא תהיה אפשרות כזו.
מערך הבטיחות זוכה ליכולות משופרות עם זיהוי גם של רוכבי אופניים על ידי הבלימה האוטונומית. בנוסף כל רמות הגימור זוכות לשמירה על מרכז הנתיב (בעבר רק ברמות הגבוהות), ורמת גימור 'סופרים' מצוידת בבלימה אוטונומית בנסיעה לאחור ובמעבר נתיב (אפשרות שקודם היתה רק ברמת גימור 'סופרים פלוס'). יש חמש רמות גימור והמחירים נעים בין 121-133 אלף שקלים, התייקרות של כ-5,000 שקלים.
מה אנחנו חושבים: ברוב שנותיה יונדאי i20 וגם קודמתה גטס היו מכוניות דומיננטיות מאוד בקטגוריה. שילוב של קשר הדוק בין היבואן וחברות ציי הרכב, מוניטין אמינות טוב וקהל פרטי שמרן, עזרו לסופר-מיני של יונדאי לבסס את מעמדה כמו גם את מעמד המותג כולו.
היא עדיין מכונית דומיננטית בקבוצה ומוצלחת למדי, אבל העדכונים המופיעים כמעט זניחים ולא משפרים את נקודות החולשה שלה שנוגעת ליחידת ההנעה הפושרת ולסביבת הנהג הקודרת. שני תחומים בהם המתחרות ובעיקר האירופיות מבריקות. כנראה שאלה ישונו רק בהופעת דור חדש באמת.
פורסם לראשונה ב- 20.11.23
למאמר זה התפרסמו 26 תגובות