בהשוואה למנוע היוצא, המומנט עלה ב-2 קג"מ והתייצב על 27.5 קג"מ. למרות זאת, הביצועים פחות טובים מבעבר: התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.1 שניות בגרסת ה-2.0 ליטרים החדשה, לעומת 8.5 שניות עם מנוע ה-1.4 ליטרים הקודם. המהירות המירבית דווקא עלתה מ-210 ל-223 קמ"ש וצריכת הדלק המוצהרת ירדה מ-18.5 ל-17 ק"מ לליטר.
גרסת הכניסה החדשה תוצע ברמת אבזור אחת, הכוללת בין היתר מערכת שמע מתוצרת B&O עם 20 רמקולים, בקרת אקלים עם 3 איזורי טמפרטורה, מושבים בריפוד בד משולב עור עם כוונון חשמלי וזכרון למושב הנהג, דיפוני אלומיניום, תא מטען חשמלי, גג שמש פנוראמי, חישוקי "19, חיישני חניה מלפנים ומאחור, מצלמת רוורס, תאורת לד מלאה ומערכת לכניסה והנעה ללא מפתח.
בתחום הבטיחות תציע ה-A5 ספורטבק בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור רכב בשטח מת במראות ומעבר אוטומטי לאורות גבוהים.
במקביל ימשיכו להימכר הגרסאות החזקות יותר של ה-A5 ספורטבק, עם מנועי 2.0 ליטרים בהספקים של 190 ו-245 כ"ס - האחרון גם עם הנעה כפולה.
מנועי דיזל לאודי S5
בתוך כך הודיעה אודי כי הגרסאות הספורטיביות של ה-A5 יקבלו לראשונה מנועי דיזל, בדומה לדגמי ה-S6 וה-S7 החדשים. מדובר במנוע בנפח 3.0 ליטרים המצויד ב-3 מגדשים - אחד מתוכם חשמלי, במטרה לצמצם למינימום את השהיית הטורבו. בנוסף תשולב מערכת מיקרו-היברידית 48V, המסייעת בהאצות ומאפשרת כיבוי המנוע לקראת עצירה כבר ממהירות של מתחת ל-21 קמ"ש ואף מאפשרת שיוט למשך 40 שניות בכוח החשמל בלבד.
מנוע הדיזל יציע הספק של 349 כ"ס ומומנט מרשים של 71.3 קג"מ, לעומת 354 כ"ס ו-51 קג"מ בלבד במנוע הבנזין. למרות השיפור במומנט, התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.8 שניות בגרסת הדיזל החדשה - לעומת 4.7 שניות בבנזין. צריכת הדלק, לעומת זאת, עלתה מ-13.5 ל-16.1 ק"מ לליטר.
מנועי הדיזל של ה-S5 צפויים להימכר לקהל הישראלי בהזמנה מיוחדת בלבד, כאשר עתידם של מנועי הבנזין לא ברור בשלב זה - שכן הם צפויים להפסיק להימכר באירופה, אך ימשיכו להיות משווקים בארה"ב ובמדינות המפרץ.
לצפייה בכל דגמי אודי בישראל
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות