אי אפשר להגיד שזה היה מפתיע. 4 חודשים
אודי A7 החדשה, מציגה אודי גם את גרסת הסדאן למכונית הסאלון שלהם - אודי A6. מדובר בדור שמיני למכונית הגדולה הזו, שימשיך להתחרות בדגמים כמו מרצדס E קלאס וב.מ.וו סדרה 5. החשיפה הרשמית תהיה בתערוכת ז'נבה, המכירות באירופה יתחילו בקיץ הקרוב ולישראל היא תגיע ברבעון האחרון של השנה הנוכחית.
עיצוב ומימדים
מבחינה חיצונית, אודי כהרגלה לא מחדשת הרבה. מלפנים היא מציגה את החזית הרגילה של אודי, עם פנסים מעט יותר מחודדים וגריל טרפזי גדול. מאחור
אודי A6 לא ממשיכה בקו הייחודי של ה-A7 עם יחידת התאורה הנפרשת לכל רוחב הרכב. כאן הסגנון צנוע יותר.
גם מבחינת המימדים אין כמעט שינויים. האורך הוא 493.9 ס"מ (0.7 ס"מ יותר מהדגם היוצא), הרוחב הוא 188.6 ס"מ (1.2 ס"מ יותר מהקודמת) והגובה הוא 145.7 ס"מ יותר מהקודמת (0.2 ס"מ יותר). נפח תא המטען נותר זהה לדור הקודם - 530 ליטרים.
מנועים
בשלב הזה אודי A6 החדשה תשווק עם שני מנועים, שניהם בנפח 3.0 ליטר עם הגדשת טורבו. מנוע הבנזין יציע הספק של 340 כ"ס, מומנט של 51 קג"מ ויאיץ ל-100 קמ"ש בתוך 5.1 שניות. מנוע הדיזל, שספק אם יגיע לישראל, יציע הספק של 286 כ"ס ומומנט של 63.4 קג"מ. מנוע הבנזין ישודך לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים, בעוד הדיזל יקבל תיבת 8 הילוכים אוטומטית. בכל הגרסאות תהיה הנעה כפולה ("קוואטרו").
בנוסף, בכל הגרסאות תוצע מערכת "מיקרו היברידית", הכוללת מנוע עזר חשמלי הפועל במתח של 48 וולט. המערכת הזו מחליפה למעשה את מערכת ה"עצור וסע" ומסוגלת לדומם את הרכב כאשר יורדים ממהירות של 22 קמ"ש ולהניע אותו בחזרה באותה מהירות.
דינאמיקה
אודי A6 תשווק עם 4 סוגים של מערכות מתלים: מתלי ברזל רגילים, מתלים ספורטיביים, מתלים מתכווננים (כלומר, עם בולמי זעזועים אדפטיביים) ומתלי אוויר מתכווננים אף הם. באודי מצהירים כי השלדה קשיחה מבעבר, וכי נוספו חלקי אלומיניום רבים.
החידוש המעניין ב-A6 הוא מערכת היגוי ל-4 הגלגלים, המסוגלת להזיז את הגלגלים האחוריים בזווית של עד 5 מעלות ושמסייעת בשני תחומים. במהירויות נמוכות המערכת משפרת את כושר התמרון ומזיזה את הגלגלים האחוריים לכיוון המנוגד לגלגלים הקדמיים. במהירויות גבוהות פונים הגלגלים האחוריים באותו כיוון של הקדמיים, במטרה לשפר את יכולת הפניה.
טכנולוגיה
סביב הנהג יתמקמו ב-A6 החדשה לא פחות מ-3 מסכי מידע. בלוח המחוונים יהיה את ה"וירטואל קוקפיט" של אודי עם מסך 12.3 אינץ'; במרכז הקונסולה ישנו מסך מולטימדיה בגודל 10.1 אינץ', ואילו מתחתיו ישנו מסך שלישי בגודל 8.6 אינץ' המשמש להפעלת בקרת האקלים (לה 4 איזורי שליטה) וגם לכתיבת טקסט באמצעות מגע.
מערכת המולטימדיה תאפשר לאחסן ברכב פרופילים של 7 נהגים, ולכל אחד מהם ישנן כ-400 אפשרויות התאמה שונות - החל מהמושבים, דרך הסאונד והטלפון ועד התאורה.
אודי A6 החדשה מציעה גם מערכת ניווט מתוחכמת שלומדת את הנהג, מערכת חדשה לסריקה אחר חניה פנויה וגם מערכת שליטה מרחוק המאפשרת להחנות את הרכב באמצעות הסמארטפון - כאשר הנהג נמצא מחוץ לרכב.
כל מערכות הבטיחות והעזר מופעלות באמצעות מחשב פיקוד מרכזי ששואב מידע מ-5 רדארים, 5 מצלמות, 12 חיישנים אולטרא-סוניים וסורק לייזר. או במילים אחרות - בהצלחה לצוותי השירות עם תהליך הלמידה של המערכות החדשות.
לדגמי אודי בישראל -
אודי
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות