אודי חשפה את ה-Q3 החדש, כ-7 שנים לאחר השקת הדור הראשון בשנת 2011. בדור החדש אודי מציינים כי ה-Q3 החדש שופר כמעט בכל פרמטר, החל מההופעה החיצונית, דרך מרחב הפנים ועד מערכות הבטיחות והסיוע לנהג. כל אלו, כך לדברי אודי, הופכים אותו כעת לטוב יותר ושימושי יותר למשפחה.
לאחרונה הופיעו לא מעט מתחרים חדשים בקטגוריה של ה-Q3: הדור החדש של ב.מ.וו X1 ואחיו X2, יגואר E פייס, וולוו XC40 ועוד. כל אלו העניקו סיבה מצוינת לאודי לחדש סוף סוף את ה-Q3.
מידות ועיצוב
מידותיו של אודי Q3 החדש מציגים צמיחה (כמעט) בכל פרמטר לעומת הדור הראשון. אורכו עומד על 448.5 ס"מ (ארוך ב-9.7 ס"מ), רוחבו עומד על 185.6 ס"מ (רחב ב-2.5 ס"מ), גובהו עומד על 158.5 ס"מ (נמוך ב-0.5 ס"מ) ובסיס הגלגלים עומד על 268 ס"מ (צמיחה של 7.7 ס"מ).
לא רק שהמידות שצמחו מאפשרות מרווח טוב יותר, אלא שגם המושבים האחוריים (המחולקים 40:20:40) נעים על מסילה וניתנים להזזה למרחק של 15 ס"מ לטובת הגדלת המקום לרגליים או את נפח תא המטען. נפח תא המטען צמח גם הוא ועומד על 530 ליטר (70 ליטר יותר מהדור הקודם) ובהזזת המושבים נפחו יגדל עד 675 ליטר (בקיפול המושבים הנפח עומד על 1525 ליטר).
אודי מתארים את ה-Q3 החדש כספורטיבי ושרירי יותר. העיצוב תואם את קו הדגמים החדש של אודי עם הגריל המתומן הגדול בעל שמונה פסי אורך, הפנסים כעת צרים יותר ונכנסים באופן חד יותר לכיוון הגריל, כונסי האוויר בעלי עיצוב זוויתי ותפיחות בתי הגלגלים בולטות וחדות יותר ובעלת דיפון שחור ליצירת מראה רחב יותר והדגשת עיצוב השטח.
לאודי Q3 החדש 11 צבעים לבחירה ובנוסף אופציה לצביעה דו-גונית לחלקי הפלסטיק התחתונים כגון חצאיות הצד והפגושים. בחבילת S line הם יקבלו עיצוב ספורטיבי יותר.
גם עיצוב הפנים בעל קווים זוויתיים ובולטים, עם הפרדה ברורה בין חלקו העליון של הדשבורד המכיל את פתחי המיזוג ולוח המחוונים לבין חלקו התחתון המכיל את מסך המולטימדיה ופקדי בקרת האקלים. הקונסולה המרכזית מוטה בזווית של 10 מעלות כלפי הנהג לטובת נוחות שימוש טובה יותר. הלקוחות יכולו לבחור מבין 3 עיצובי פנים שונים: בסיסי, Audi Design ו-S line .
מנועים וביצועים
בתחילת דרכו יוצע אודי Q3 החדש עם ארבעה מנועי טורבו בעלי 4 צילינדרים. ההספקים ינועו מ-150 כ"ס ועד 230 כ"ס והם ישודכו לתיבה ידנית בעלת 6 הילוכים או תיבה רובוטית כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים. כמו כן, בנוסף להנעה קדמית תוצע גם אפשרות להנעה כפולה (קוואטרו). ב-Q3 יוצע בורר מצבי נהיגה עם עד 6 אפשרויות וכאופציה גם מערכת בולמים אדפטיבית או מערכת בולמים ספורטיבית (סטנדרט בגרסאות S line) והגה פרוגרסיבי (המקצר את סיבובו בהתאם לאופי הנסיעה).
אבזור ובטיחות
בגרסת הבסיס של ה-Q3 תציע אודי לוח מחוונים דיגיטאלי בגודל 10.25 אינץ' או בגודל 12.3 אינץ' בגרסאות הבכירות יותר. מסך המולטימדיה בגודל 8.8 אינץ' או בגודל 10.1 אינץ' בגרסאות משודרגות. באירופה תוצע מערכת ניווט מתקדמת הכוללת אפשרות הצגה של תמונה לווינית באמצעות Google Earth, אפשרויות מציאת חניה, דיווחי תנועה, דיווחי מפגעים, שיתוף נקודות עניין, קישור לטלפון הסלולרי באמצעות אפליקציית myAudi ועוד (רובנו כנראה נמשיך להסתמך על Waze).
ב-Q3 יוצעו גם תאורת אווירה בעלת 30 צבעים, בקרת אקלים מפוצלת, גלגל הגה מחומם, מושבים חשמליים, גג פנוראמי, תא מטען נפתח חשמלי (בהינף רגל), שני שקעי USB מלפנים, כאשר אחד מהם מסוג C לטובת העברת נתונים מהירה, שני שקעי USB מאחור ושקע 12V מאחור, קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. תוצע כאופציה מערכת קול משודרגת מבית Bang & Olufsen בעלת 15 רמקולים והספק של 680 וואט. ל-Q3 חישוקים קלים בגודל 17 עד 20 אינץ' (בהתאם לרמת הגימור). בכל הדגמים ישנם פנסי לד, כאשר ישנן עוד 2 אופציות לשדרוג כאשר הבכירה מביניהן היא מערכת מאטריקס-לד המסוגלת לשלוט בכל אחת מנוריות הלד על-מנת להאיר את הדרך באופן המיטבי ביותר ובמקביל למנוע סנוור.
בתחום הבטיחות נמצא שלל מערכות מתקדמות. בכל הדגמים נקבל כסטנדרט התרעת התנגשות ובלימת חירום אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל ורכבים דו-גלגליים, בקרת סטייה מנתיב כולל היגוי אקטיבי, בקרת שיוט אדפטיבית כולל אפשרות זחילה בפקקים, התרעת רכב בשטח מת עם היגוי אקטיבי, התרעת תנועה חוצה מאחור, מערך מצלמות היקפיות המאפשרות הצגת התמונה במהירות נסיעה של עד 10 קמ"ש כולל מבט מעוף הציפור ומערכת חניה אוטומטית.
מיבואנית אודי בישראל, צ'מפיון מוטורס, נמסר כי אודי Q3 החדש יגיע לישראל ברבעון הראשון של שנת 2019
לדגמי אודי בישראל - אודי