בתערוכת ז'נבה בשנה שעברה חשפה אודי קונספט לרכב פנאי חשמלי חדש בשם Q4 אי-טרון, שיתמקם מתחת ל-e-tron המוכר בהיצע הדגמים של החברה. כעת חושפת החברה את גרסת הקופה של הדגם, ומציגה עוד כמה פרטים מסקרנים וגם את התכניות לעתיד החשמלי של המותג.
מבחינת המימדים, אודי Q4 e-tron ספורטבק יהיה קרוב לדגם הרגיל של ה-Q4, עם אורך כולל של 460 ס"מ, גובה של 160 ס"מ, רוחב של 190 ס"מ ובסיס גלגלים של 277 ס"מ. בהשוואה לאודי Q3 ספורטבק (שכבר נמכר בישראל), ה-Q4 ספורטבק יהיה ארוך ב-15 ס"מ, רחב וגבוה ב-6 ס"מ ובסיס הגלגלים שלו יהיה ארוך בכמעט 10 ס"מ. ה-Q4 יתבסס על פלטפורמת ה-MEB של הדגמים החשמליים מקבוצת פולקסווגן, עליה מתבססים גם דגמי פולקסווגן I.D3, סיאט אל-בורן וסקודה אניאק.
העיצוב כולל מאפיינים המזוהים עם הליין החשמלי של
אודי, כולל גריל קדמי אטום בצבע אפור (לעומת גריל שחור בדגמי הבעירה הפנימית) וספוילר מפוצל מאחור לשיפור האווירודיאנמיות, זאת לצד חישוקי 22 אינץ' שככל הנראה לא יגיעו לדגם הסדרתי. תאורת היום בחזית כוללת אפשרות להתאמה אישית.
בתוך תא הנוסעים מציג ה-Q4 אי-טרון קו שונה מזה של דגמי אודי המוכרים. היעדר הצורך בתעלת הינע במרכז אפשר לפנות שטח בין המושבים הקדמיים לטובת חלל אחסון גדול. מעליו ישנו פאנל שליטה במערכת המיזוג ומסך מולטימדיה בגודל 12.3 אינץ', שניהם פונים לכיוון הנהג. היצרנית מבטיחה מרווח פנימי מצוין, "בדומה לרכבי פנאי מסגמנטים גדולים יותר", הודות לבסיס הגלגלים הגדול ולרצפה השטוחה.
לראשונה באודי, יציע ה-Q4 e-tron ספורטבק טכנולוגיית מציאות רבודה, שלמעשה משדרגת את התצוגה העילית עם הקרנה של חיצי מערכת הניווט על גבי השמשה, במיקום המדויק על הכביש.
ה-Q4 אי-טרון קונספט יוצע עם שני מנועים חשמליים, אחד לכל סרן. המנוע העיקרי ימוקם מאחור ויציע הספק של 204 כ"ס לצד מומנט של 31.6 קג"מ. מנוע חשמלי נוסף ימוקם על הציר הקדמי (בחלק מהדגמים) ויציע הספק של 102 כ"ס לצד מומנט של 15.3 קג"מ. בנסיעה שגרתית הכוח יוזרם מהמנוע האחורי בלבד, וכאשר תידרש תוספת כוח או אחיזה יופעל גם המנוע הקדמי. צמד המנועים מאפשר ל-Q4 אי-טרון להאיץ ל-100 קמ"ש בתוך 6.3 שניות ולהשיג מהירות מירבית של 180 קמ"ש.
סוללת 82 קוט"ש מותקנת ברצפת הרכב ומספקת טווח נסיעה של 450 ק"מ בגרסה עם שני המנועים או למעלה מ-500 ק"מ בגרסה עם המנוע האחורי בלבד. טעינה מהירה מתאפשרת בקצב מקסימלי של 125 קילוואט, מה שמאפשר לטעון 80% מהסוללה בתוך 30 דקות - בהינתן עמדת טעינה מתאימה, כמובן.
משקל הסוללה עומד על 510 ק"ג, והמיקום שלה ברצפת הרכב יוצר מרכז כובד שדומה לזה של דגמי סדאן עם הנעה קונבנציונאלית. חלוקת המשקל בין הסרנים היא 50:50, מה שאמור לסייע בהשגת התנהגות כביש מוצלחת.
אודי Q4 אי-טרון צפוי לרדת לפס הייצור כדגם סדרתי רק בקיץ הבא, מה שאומר שלישראל הוא צפוי להגיע רק בשנת 2022. בתוך כך הודיעה אודי כי עד שנת 2025 מתוכנן היצע הדגמים החשמליים לצמוח לכ-20 דגמים. בנוסף רמזה אודי כי בחודשים הקרובים תציג מכונית פתוחה חדשה - יתכן ומדובר בגרסת קבריולה ל-A3 החדשה.
פורסם לראשונה ב- 07.07.20
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות