אודי Q5 הוא לא רק ג'יפון מוצלח המתחרה ב-ב.מ.וו X3 ובריינג' רובר איווק, אלא הוא גם הרכב הנמכר ביותר של אודי בשנים האחרונות בישראל - בהחלט נתון מפתיע ביחס לרכב שמחירו ההתחלתי עומד על למעלה מ-300 אלף שקל. ברור, אם כן, שמתיחת הפנים שעבר ה-Q5 לאחרונה חשובה מאוד למנהלי המותג בישראל על מנת לשמר את נתוני המכירות המרשימים.
מתיחת הפנים של ה-Q5 כוללת כמובן ליטוש של העיצוב המוכר. במסגרת מתיחת הפנים לחזית הרכב שונו הפנסים, פנסי הערפל ובעיקר השבכה הקדמית. גם מאחור נעשו שינויים עיצוביים קלים שאמורים להעניק לאודי Q5 מראה מודרני וכוחני מבעבר. תא הנוסעים זכה לשדרוג מתבקש בעיקר בסעיפי העיצוב ואיכות החומרים, ומערכת ה-MMI הממוחשבת האחראית על השליטה במערכות הרכב הפכה אינטואיטיבית יותר וקלה יותר לשימוש. ההגה זכה למערכת תגבור חשמלית לטובת צריכת הדלק (ואנחנו מקווים שהנהג לא הפסיד מהסיפור הזה).
אודי Q5. שחר מחודש מפציע / צילומים: יצרן
שינויים מהותיים יותר באודי Q5 ניתן למצוא רחוק יותר מהישג ידו של הנהג, ולמעשה הם יותר קרובים להישג רגלו. השדרוג העיקרי עליו מדווחים באודי הוא בקו המנועים של ה-q5, שכולל כעת 3 מנועי טורבו. המנוע הראשון, 2.0 ליטר טורבו בנזין, זוכה להספק משופר של 225 כוחות סוס (211 כ"ס לפני מתיחת הפנים) ולצריכת דלק שעומדת על ליטר לכל 13 ק"מ. מנוע שני שמשודך לג'יפון של אודי הוא מנוע דיזל, אף הוא בנפח 2.0 ליטרים. מנוע זה מציע 7 כ"ס סוס נוספים ביחס לקודמו (177 כ"ס בסך הכל) וצריכת דלק שלפי נתוני היצרן עומדת על 17.8 ק"מ לכל ליטר. מנוע הדיזל יאיץ את ה-Q5 למאה ב-9 שניות בעוד גרסת הבנזין תביא אותכם למאה ב-7.1 שניות.
אבל עם כל הכבוד לשני המנועים המשודרגים, הגרסה החזקה והמעניינת ביותר בהיצע של ה-Q5 זכתה למנוע חדש לחלוטין. את המנוע הקודם, בנפח 3.2 ליטר, החליף מנוע צנום יותר, רק 3.0 ליטרים, שמספק 272 כ"ס. ההבדל המשמעותי לעומת המנוע הקודם טמון בנתון המומנט של המנוע החדש, שעומד על לא פחות מ-40.8 קג"מ - שיפור של 7.2 קג"מ, בזכות הוספה של מגדש טורבו. רק לשם השוואה, לסוזוקי אלטו כולה יש בסך הכל 9.2 קג"מ... הנתונים המרשימים הללו מאפשרים לגרסה החזקה של ה-Q5 להאיץ ל-100 קמ"ש בתוך ב-5.9 שניות, ולהיעצר רק ב-234 קמ"ש. צריכת הדלק של מנוע זה תעמוד על כ-12 ק"מ לכל ליטר בתנאים אופטימאליים.
לאור השינויים המבורכים, זוכות שתי גרסאות הבנזין לשיפור בנתוני זיהום האוויר שלהן ולירידה בציון המדד הירוק מ-13 ל-10. דגמי הבנזין של אודי Q5 יצוידו במערכת הקוואטרו (הנעה כפולה) ובתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה הילוכים, ואילו גרסת הדיזל תצויד בתיבה רובוטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. המחירים של אודי Q5 המחודש יתחילו ב-315,000 שקל עבור גרסת הדיזל, יטפסו ל-323,000 שקל עבור גרסת ה-2,000 סמ"ק בנזין, ויגיעו עד ל-356,500 שקל בגרסת ה-3,000 סמ"ק. תוספת של חבילת אבזור תייקר את הרכב בכ-40,000 שקל.
לדגמי אודי בישראל -
אודי פורסם לראשונה ב- 20.11.12
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות