מי ששם את רכבי הפנאי היוקרתיים במרכז הבמה הוא כנראה ב.מ.וו X5, אבל הראשון שהצליח לרשום מספרי מכירות מרשימים בתחום הזה - לפחות בישראל - הוא אודי Q5, ג'יפון יוקרתי קומפקטי שמתחרה במרצדס GLC ובלקסוס NX. כעת מציגה היצרנית הגרמניה את הדור השני שלו בתערוכת פריז, והוא מציע לא מעט חידושים מתחת למעטפת המוכרת.
הדור החדש של אודי Q5 נראה בדיוק כפי שיכולנו לנחש שיראה: כמו Q7, רק בקטן. מלפנים בולט גריל הטרפז הגדול, עם פסי הרוחב המתכתיים שחוצים אותו ופולשים גם לתחומם של פנסי הערפל. מהצד ישנם מספר פסי רוחב בולטים, שמתחילים בפנסים הקדמיים ומסתיימים באחוריים, ויחד עם קו חלונות נמוך משווים ל-Q5 מראה קצת "סטיישני" - אם כי הרבה פחות נמוך ומוארך מזה של ה-Q7. מאחור אהבנו את האגזוז הרוחבי, ובתוך תא הנוסעים - טוב, כאן כבר ירגיש בבית כל מי שנסע ב-A4 החדשה, וכנראה מאוד נהנה מסביבת הנהג האלגנטית.
מבחינת המימדים, לא חלו שינויים דרמטיים ב-Q5. האורך הוא 466 ס"מ, גידול של 3 ס"מ ביחס לדור היוצא. הרוחב נותר כמעט זהה, 189 ס"מ, וכך גם הגובה עם 166 ס"מ. בסיס הגלגלים גדל בכס"מ וחצי ביחס לדור היוצא, עם 282 סנטימטרים בסך הכל. בהשוואה למתחרות מבית מרצדס, ב.מ.וו ולקסוס, אודי Q5 יהיה גדול במעט במרבית המדדים. המשקל העצמי של ה-Q5 נחתך ב-90 ק"ג ביחס לדור היוצא.
באופן נדיר למדי בקטגוריה, אודי Q5 יוצע עם מתלי אוויר אדפטיביים כאופציה, שיאפשרו לו להיות נוח אך גם דינאמי בעת הצורך, ויעניקו גם הגבהה מסוימת לטובת שיפור יכולת העבירות - וגם הנמכה מכפתור בתא המטען לטובת נוחות ההטענה. נפח תא המטען, אגב, נע בין 550 ל-610 ליטרים, בהתאם לכוונון המושב האחורי.
בשלב ראשון יוצע ה-Q5 עם שלושה מנועים עיקריים. מנוע דיזל בנפח 2.0 ליטר יציע הספקים של 150, 163 ו-190 כ"ס, מנוע טורבו-בנזין בנפח זהה יציע הספק של 252 כ"ס ומנוע דיזל בנפח 3.0 ליטר ישחרר הספק של 286 כ"ס. כל המנועים מוכרים מדגמים אחרים של אודי, ומוצעים גם ב-A4 (עליה מבוסס ה-Q5).
כל המנועים ישודכו להנעה כפולה, אך רק בדיזל החזק זו תהיה מערכת הקוואטרו המוכרת של אודי, עם אופציה לדיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה. ביתר המנועים מדובר בהנעה כפולה סטנדרטית יותר, אשר עושה שימוש עיקרי בציר הקדמי ושולחת כוח לגלגלים האחוריים בפקודת מחשב במקרה של אובדן אחיזה. בורר מצבי הנהיגה יאפשר גם הוא לשלוט על חלוקת הכוח לגלגלים, ויציע מצב לנסיעה בשטח.
באודי מבטיחים מרווח נדיב לחמישה נוסעים, וגם איכות נסיעה גבוהה בזכות השקעה ניכרת בבידוד הרעשים ובאקוסטיקה. ברשימת האביזרים, הבלתי נגמרת כרגיל, ניתן לציין את ה-MMI שתוצע עם הקוקפיט הוירטואלי כאופציה, מערכת ניווט שלומדת את הרגלי הנהג, סנכרון מלא למכשיר הסלולארי וגם תאורה פנימית עם 30 צבעים לבחירה. ברשימת האופציות קיימות כמובן מלוא המערכות הבטיחותיות המוכרות.
אודי Q5, שמיועד בעיקר לשוק האמריקאי, אמור להיות מיוצר במקסיקו. לישראל הוא יגיע בסוף הרבעון השני של 2017.
לדגמי אודי בישראל -
אודי
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות