עיקר השינויים בעיצוב ניכרים בחזית. הגריל המשושה גדל והוא כעת רחב יותר ומסתיים בנקודה נמוכה יותר, וגם המסגרת ההיקפית שלו הפכה צרה מבעבר. הפגושים זכו לעיצוב חדש, מה שגם הוסיף 19 מ"מ למימד האורך של הרכב. כונסי האוויר צמחו לגובה ויחידות התאורה מלפנים עברו שינוי קל, כאשר תאורת היום זכתה למראה דומה לזה המופיע בדגמי ה-Q3 ובדגמים אחרים של המותג.
במבט מהצד ניתן להבחין בחצאיות שונות שמנמיכות את הצללית של הרכב, ואילו מאחור חל שינוי בעיצוב הפגוש ובעיצוב הפנימי של יחידות התאורה - שזכו לתאורת OLED, לראשונה באודי וייתכן שגם לראשונה בתעשיה.
תאורת ה-OLED, שנפוצה כיום במסכי טלויזיה, מאפשרת תאורה בהירה וברורה יותר וגם מעניקה שליטה על השינויים בחתימת האור המוצגת. במקרה של ה-Q5 התאורה מאחור תשתנה בהתאם למצב הנהיגה הנבחר, וגם תאיר באופן מלא כאשר יתקרב אובייקט לרכב במרחק הנמוך משני מטרים. באודי מבטיחים כי בעתיד יוצגו פיתוחים נוספים על בסיס תאורת ה-OLED, אך לא מציינים את החסרון הבולט של הטכנולוגיה - והוא אורך חיים קצר משמעותית מזה של תאורת לד רגילה.
צפייה בתוכן אודי Q5 מחודש: אצלנו בשנה הבאה
בתא הנוסעים מוצע כעת מסך מגע חדש בגודל 10.1 אינץ', שמחליף את מסכי המולטימדיה הקודמים שהוצעו בגדלים של 7 עד 8.3 אינץ', ולא תמכו במגע. בשל הוספת ההפעלה במגע מוותרים באודי על גלגלת השליטה של המערכת, ובמקומה מוסיפים תא אחסון חדש. מול עיני הנהג יופיע כעת לוח מחוונים דיגיטלי ("וירטואל קוקפיט") בגודל 12.3 אינץ', שיוצע כעת כסטנדרט בכל הגרסאות. המערכת החדשה גם נהנית ממעבד חדש בעל עוצמת מחשוב חזקה פי 10 בהשוואה לדגם היוצא.
בשלב זה מציגה אודי את ה-Q5 רק בגרסת הדיזל, עם מנוע בנפח 2.0 ליטרים בהספק שעלה מ-190 ל-204 כ"ס. אל המנוע, כמו גם למנועים נוספים, תשודך מערכת היברידית קלה במתח של 12 וולט, שמאפשרת לדומם את המנוע לפרקי זמן קצרים בשיוט מתון ומחליפה את מערכת ה"עצור וסע" לדימום מנוע בעמידה.
בהמשך הדרך תציג אודי גם מנועי דיזל נוספים ל-Q5, לצד מנועי טורבו-בנזין והנעה היברידית נטענת.
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות