אודי RS Q3 בדור הראשון שלו היה חלוץ רכבי הפנאי הקטנים והספורטיביים של יצרני היוקרה. כעת, קצת יותר משנה מאז חשפה אודי את ה-
– חושפת אודי את הגרסאות הספורטיביות RS Q3. המכירות באירופה יחלו עד סוף השנה הנוכחית. מיבואנית אודי בישראל נמסר כי אודי RS Q3 ואודי RS Q3 Sportback יגיעו לישראל ברבעון השני של שנת 2020.
כמיטב המסורת דאגו בחטיבת הספורט של אודי להדגיש כל פרט כדי להפוך את ה-Q3 לספורטיבי יותר. החזית קיבלה שבכה קדמית בצורת "חלת דבש" וכך גם כונסי האוויר. החישוקים בעיצוב ספורטיבי כמובן, ישנם גימורי חוץ בשחור מבריק או בצבע אלומיניום כאופציה, הקליפרים שחורים או אדומים אופציונליים, ומאחור ניתן להבחין בפגוש אחורי מעוצב עם צמד יציאות מפלט אובליות וכמובן ספויילר בגג הרכב. לגרסאות ה-RS תאורת לד כסטנדרט ואילו לתאורת המטריקס-לד האופציונלית גימור פנימי מושחר.
לגרסאות ה-RS 8 צבעים וביניהם שני צבעים יחודיים – ירוק קילאמי (על-שם מסלול מרוצים בדרום-אפריקה) או אפור נארדו (על-שם מסלול מרוצים באיטליה). להשלמת המראה והבידול בין התצורות השונות, אודי RS Q3 Sportback יהיה נמוך ב-4.5 ס"מ מה-RS Q3.
בפנים הרכב ישנם גימורי קרבון בדשבורד, מושבי ספורט בריפוד עור ואלקנטרה עם תפירה בצורת "חלת דבש" (בצבע שחור וכאופציה בצבע אדום או כחול) והגה עם תחתית קטומה. בלוח המחוונים הדיגיטלי נוספה תצוגה ספורטיבית להשלמת האווירה.
מנוע וביצועים
באודי משמרים ב-RS Q3 יחידת הנעה מעניינת מאוד. מדובר במנוע ותיק בעל 5 צילינדרים בנפח 2.5 ליטרים שעבר שיפור רציני – מכוללים שונים הוחלפו בחומרים קלים וחזקים יותר, הוא מסוגל להגיע לטמפרטורת עבודה אידיאלית מהר יותר ומשקלו אף הופחת ב-26 ק"ג משמעותיים.
ההספק עומד כעת על 400 כ"ס ונתון המומנט המירבי עומד על 48.9 קג"מ הזמינים מ-1,950 ועד 5,850 סל"ד. מדובר בשיפור של 60 כ"ס ו-3 קג"מ לעומת הדור הקודם ואף שיפור של 33 כ"ס ו-1.5 קג"מ לעומת גרסת ה-Performance.
בדומה לדור הקודם, המנוע משודך להנעה כפולה (קוואטרו) ולתיבת כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.5 שניות (שיפור של 0.3 שניות) והמהירות המקסילית מוגבלת ל-250 קמ"ש. ישנה אפשרות להרחבת המגבלה ל-280 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 11.3 ק"מ לליטר.
התנהגות
אודי RS Q3 מצויד במערך מתלים ספורטיביים וכתוצאה מכך הוא נמוך ב-10 מ"מ מ-Q3 רגיל. כאופציה תוכלו לשדרג למערך בולמים אדפטיביים עם מערכת Dynamic Chassis Control שדוגמת את סגנון הנסיעה באמצעות חיישנים שונים ושולטת על הבולמים על מנת לצמצם זוויות גלגול ולשפר את איכות הנסיעה.
חישוקי 20 אינץ' יוצעו כסטנדרט (21 אינץ' כאופציה) ואלו יכילו בתוכם דיסקיות בלימה בקוטר 375 מ"מ בעלי קליפר 6 בוכונות. מאחור ישנן דיסקיות בלימה בקוטר 310 מ"מ. בנוסף לצבעי שחור או אדום לקליפרים, יוצעו גם בלמים קרמיים בקוטר 380 מ"מ מלפנים ו-310 מ"מ מאחור ולהם קליפרים בצבע אפור, אדום או כחול.
ל-RS Q3 בורר מצבי נהיגה המאפשר שליטה על תגובת ההגה הפרוגרסיבי, המתלים, תיבת ההילוכים, מאפייני המנוע וכמובן גם על הצליל. לבורר 5 מצבים – נוחות, אוטומטי, דינאמי, חיסכון ומצב אישי. בהתאם לרמת הגימור, במקום מצב אישי ישנם שני מצבים נוספים, RS1 ו-RS2 אשר ניתנים להתאמה אישית והמעבר אליהם מתבצע מכפתור ייעודי שנמצא על גלגל ההגה.
לדגמי אודי בישראל -
אודי פורסם לראשונה ב- 26.09.19
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות