אודי מצטרפת לשורה של יצרנים שהציגו דגמים חשמליים לגמרי, ובהתאם לרוח התקופה כולם בתצורת רכבי פנאי. החל מיגואר i-Pace, מרצדס EQC וכמובן טסלה מודל X שאינה משווקת אצלנו. השימוש במיתוג e-tron החל באודי ברכבי הקונספט החשמליים שלהם ומשמש גם לייצג את דגמי הפלאג-אין הייבריד הסדרתיים כדוגמת ה-Q7 או ה-A3. כעת אודי חושפת פרטים מלאים על ה-e-tron החדש - אשר השיווק שלו יחל בתחילת 2019, גם אצלנו בישראל.
עיצוב ומידות
אורכו של אודי e-tron עומד על 490.1 ס"מ, רוחבו עומד על 193.5 ס"מ, גובהו עומד על 161.6 ס"מ ובסיס הגלגלים עומד על 292.8 ס"מ. נפח תא המטען עומד על 660 ליטר. ה-e-tron ארוך ורחב לעומת מרצדס EQC או יגואר i-Pace, והוא גם נהנה מתא מטען גדול יותר. מבחינת האורך והרוחב הוא מתמקם למעשה מעל ה-Q5 ומתחת ל-Q7, אך הוא נמוך משניהם.
הסוללות מותקנות בין הסרנים ובתחתית המרכב ויוצרות מרכז כובד הדומה לזה של רכב סאלון. חלוקת המשקל עומדת על 50/50 בין החלק הקדמי לאחורי, ואילו הכיסוי התחתון והחלק של הסוללות מאפשר זרימת אוויר טובה יותר מתחת לרכב ומעניק קירור לסוללות.
חלקו האחורי של הרכב חלק יחסית והוא אף נטול פתחי מפלט מדומים לשם הדגשת "פליטת אפס מזהמים". בדומה לפורשה, יצרן נוסף מבית פולקסווגן, גם הקליפרים ב-e-tron צבועים בצבע זרחני במיוחד - שמכונה כתום "מתח גבוה" (בדגמי הפלאג-אין של פורשה הקליפרים צבועים בירוק זוהר).
מנועים וביצועים
אודי e-tron עושה שימוש בשני מנועים חשמליים, המניעים כל סרן בנפרד ליצירת הנעה כפולה. ההספק עומד על 300 קילוואט (כ-408 כ"ס) והמומנט עומד על 67.7 קג"מ הזמינים כמעט באופן מידי. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.7 שניות בלבד והמהירות המירבית מוגבלת ל-200 קמ"ש. טווח הנסיעה עומד על כ-400 ק"מ (בתקן העולמי הריאלי WLTP).
ל-e-tron גם בולמים אדפטיביים ומתלי אוויר כאופציה המאפשרים הגבהה של הרכב ב-7.6 ס"מ ובנסיעה בכביש מהיר מאפשרים הנמכה של הרכב לשיפור האווירודינאמיות.
אודי e-tron ניתנת להטענה מהשקע הביתי, עמדת טעינה מהירה או כמובן באמצעות מערכת הבלמים המאפשרת מילוי של הסוללה בזמן נסיעה. זמן הטעינה בעמדה הביתית עומד על כ-9 שעות ל-100%.
אודי מציינים כי ישנו חידוש נוסף בתחום זה - הסוללה תיטען גם כאשר הנהג מוריד את הרגל ומורגשת האטה בעוצמה של 0.3 g (ורק כאשר מורגשת עוצמת בלימה של מעל 0.3 g תצטרף מערכת הטעינה הרגנרטיבית). לדברי אודי מקרים שכאלו חוזרים כ-90% מהזמן. בנוסף בלימת הרכב מתאפשרת באמצעות בורר אוטומטי בין בלימה באמצעות המנוע החשמלי, באמצעות מערכת הבלמים או במשותף.
אבזור ובטיחות
אודי תציע ב-e-tron את תאורת המטריקס-לד המוכרת שלה ואת תצורת שלושת המסכים שפגשנו כבר ב-A8, עם ה-Virtual Cockpit, מסך המולטימדיה הגדול ומסך קטן יותר לשליטה על בקרת האקלים והניווט (באירופה הנווטן יציע מסלולים הכוללים עמדות טעינה ויתחשב בתנאי הדרך ועומסי התנועה בהתאם למצב הסוללה). לראשונה ברכב בייצור סדרתי, אודי תציע כאופציה מראות צד "וירטואליות" העושות שימוש במצלמות המשדרות את התמונה אל מסך OLED בתוך הרכב. בתחום הבטיחות נוכל למצוא את כל מערכות הבטיחות המתקדמות מדגמי אודי האחרים, בעוד ה-e-tron עושה שימוש ב-5 ראדרים, 6 מצלמות, 12 חיישנים וסורק לייזר.
מיבואנית אודי בישראל, צ'מפיון מוטורס, נמסר כי ישראל תהייה לאחת המדינות הראשונות בהן תשווק אודי e-tron. כמו כן, לקראת השקת הדגם בישראל תציב היבואנית שתי עמדות טעינה מהירה נוספות שיצטרפו לרשת עמדות שהתחייבה המדינה לפרוס עד סוף שנת 2020.
לצפייה בכל דגמי אודי בישראל
פורסם לראשונה ב- 20.09.18
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות