בקצרה:
- היצרנית הגרמניה חושפת רכב קונספט חדש
- יתבסס על פלטורמה חדשה עם טווח נסיעה של 600 ק"מ
- הפעלת מערכות הרכב - באמצעות מציאות מדומהאודי חושפת דגם קונספט חדש בשם אקטיבספר (ActiveSphere), לתצוגה בלבד - אבל עם כמה תובנות מעניינות לגבי עתיד הדגמים החשמליים של אודי. לא רק בשל השילוב בין פנאי, קופה ואפילו טנדר, אלא גם בגלל הפלטפורמה החדשה וסביבת הנהג הייחודית.
ומה תגידו על אפשרות להפוך את החלק האחורי לארגז על-ידי מנגנון ייחודי בו השמשה האחורית מוסטת לפנים ודלת תא המטען פונה מטה כמקובל בטנדרים, כדי לשאת כך למשל שני זוגות אופניים?
תא הנוסעים מרשים לא פחות, עם כניסה באמצעות דלתות אחוריות הנפתחות בזווית הפוכה לקדמיות (דלתות התאבדות) וללא קורה B. אבל כל אלה פחות מעניינים לטעמנו מסביבת הנהג הנקייה ממתגים ומסכים, שכן הפעלת המערכות השונות נעשית באמצעות מערכת מציאות רבודה עם משקפיים ייעודיים המציגה נתונים שונים. להגה והדוושות מנגנון פתיחה-סגירה בהתאם למצב הנהיגה הנבחר – ידני או אוטונומי.
הקונספט מבוסס על פלטפורמת PPE המודרנית שפותחה יחד עם פורשה. בהשוואה ל-Q8 e-tron הוא ארוך ב-6.5 ס"מ (498 ס"מ), רחב ב-13.5 ס"מ (207 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-4 ס"מ (297 ס"מ), אבל הוא נמוך ממנו ב-3 ס"מ (160 ס"מ). מערך מיתלי אוויר אדפטיביים מאפשרים הגדלת מרווח הגחון ועל הקשר לקרקע אחראים לצמיגי שטח גדולים של פירלי (285/55) על חישוקי "22.
מערכת ההנעה משלבת שני מנועים חשמליים, המאפשרים הנעה כפולה עם 441 כ"ס. מצברי 100 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה של כ-600 ק"מ, עם אפשרות לטעינה אולטרה מהירה (270DC) ומילוי 5% ל-80% ב-25 דקות.