בתחילת השנה הציגה אודי בתערוכת ז'נבה
גרסאות היברידיות-נטענות ל-A6, A7 ספורטבק, לרכב הפנאי Q5 ולספינת הדגל A8, זאת במקביל למיתוג השם e-tron לרכבים חשמליים ותוספת האות e לדגמי הפלאג-אין. כעת חושפת יצרנית היוקרה הגרמנית את תוכנית החומש שלה להשקת קו דגמים חשמליים במקביל להשקעה נרחבת ברשת טעינה רחבה, יחד עם יצרנים אחרים.
המהלך הוא חלק מ
אסטרטגיית החשמול של קונצרן פולקסווגן, במטרה להפחית 30% מסך פליטות המזהמים של היצרנית לעומת שנת 2015. אודי מציינת כי עד שנת 2025 תציע 30 דגמים "מחושמלים" (הכוונה לדגמים חשמליים לגמרי והיברידים-נטענים כאחד, ר.ס.) אשר צפויים לתפוס נתח מכירות של 40% מסך כל מכירות אודי בעולם.
אודי e-tron הוא חלוץ הדגמים החשמליים של אודי ועושה שימוש בפלטפורת MLB שעברה התאמות להנעה חשמלית (ומשמשת למשל גם את אודי Q7 ופולקסווגן טוארג). בעתיד הקרוב היצרנית תעשה שימוש בשתי פלטפורמות ייעודית. הראשונה היא פלטפורת PPE (Premium Platform electric) לרכבים החשמליים הגדולים שפותחה ביחד עם פורשה. הפלטפורמה השנייה הינה MEB (Modular Electrification platform) המותאמת לרכבים קטנים יותר כמו למשל לגרסת היצור של רכב הפנאי הקטן Q4 e-tron שייוצר באותו המפעל יחד עם דגמי סיאט ופולקסווגן החשמליים (כדוגמת
פולקסווגן ID. 3).
בנוסף לרכב הפנאי הקטן והחשמלי, אודי מדווחים על מכונית נוספת שתגיע לייצור והפעם מדובר במכונית קופה חשמלית העונה לשם e-tron GT שיצורה יחל בסף שנת 2020. ה-e-tron GT תיוצר באותו המפעל האחראי על ה-R8 שתמשיך להינות בשלב זה ממנוע בעירה פנימית. במקביל אודי תציע בסין גרסת פלאג-אין מוארכת ל-A6 וגם Q2 בגרסה מוארכת ומחושמלת.
בשלושת הרבעונים הראשונים של 2019 נמכרו בישראל
500 מכוניות חשמלית, כאשר 310 מתוכן הן אודי e-tron. מדובר על נתח של 62% מסך המכוניות החשמליות.
לדגמי אודי בישראל -
אודי
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות