דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אודי מחזקת את ה-Q4 אי-טרון ומעניקה לו טווח מוגדל

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • אודי Q4 אי-טרון עבר מקצה שיפורים טכנולוגי
  • הביצועים שופרו משמעותית, גם טווח הנסיעה
  • יגיע לישראל עוד בשנה הנוכחית

מקצה שיפורים: שנתיים וחצי לאחר שנחשף, אודי מעדכנת את המפרט הטכני של ה-Q4. השינוי הבולט ביותר הוא הטמעה של יחידת הנעה חדשה עם מערכת ניהול תרמי משופרת וחסכונית באנרגיה. ההספק עומד על 286 כ"ס בגרסת ה-45, תוספת של 20 כ"ס לעומת גרסת ה-45 היוצאת ותוספת נכבדה של 82 כ"ס לעומת גרסת ה-40 ששווקה בישראל, וצפויה לצאת מההיצע.

המנוע החדש יוצע בגרסת הנעה אחורית או כפולה, עם תאוצה של 6.7 או 6.6 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש בהתאמה - שיפור של 0.2-0.3 שניות לעומת גרסת ה-45 היוצאת.

מעליה תוצע ה-55 עם הנעה כפולה בלבד והספק מירבי של 340 כ"ס, תוספת של 40 כ"ס לעומת גרסת ה-50 הבכירה מהדגם היוצא. התאוצה ל-100 קמ"ש בגרסה זו תימשך 5.4 שניות, קיצוץ של 0.8 שניות.

כל הגרסאות יצוידו מעתה בסוללת ה-82 קוט"ש, שזכתה למערכת ניהול חדשה ולכימיית תאים משופרת. באודי לא מפרטים לגבי טווח הנסיעה של הגרסאות השונות, אך מצהירים כי הטווח המירבי יעמוד על 562 ק"מ - תוספת של 33 ק"מ לעומת הטווח המירבי כיום.

קצב הטעינה המהירה בגרסאות ההנעה האחורית יעמוד על 135 קילוואט (ללא שינוי), בעוד גרסאות ההנעה הכפולה יטענו בקצב של 175 קילוואט ויאפשרו מילוי של הסוללות מ-10% ל-80% בתוך 28 דקות, שיפור של 8 דקות.

הטעינה תוגבל כברירת מחדל ל-80% במטרה להאריך את חיי הסוללה, אך ניתן יהיה להגדיר טעינה מלאה באמצעות מסך המגע. גרסאות ה-35 עם הסוללה המוקטנת, ששווקו בישראל ביבוא מקביל, לא יוצעו עוד.

מה עוד צריך לדעת: באודי מציינים כי הודות לשיפור בקצב הטעינה, מערכת הניווט שזמינה באירופה תתכנן את המסלול תוך מתן עדיפות לעמדות טעינה אולטרא-מהירות. מפרט האבזור ישודרג כך שלוח המחוונים הדיגיטלי ("10.25), דלת תא המטען החשמלית והחימום למושבים יוצעו כסטנדרט.

בנוסף, צמד רמקולים שיותקנו מאחור, ועוד שניים שיוצבו בדלתות האחוריות, ייצרו צליל נסיעה מלאכותי שלדברי אודי "יעניק לרכב זהות אקוסטית שתעמיק את הקשר הרגשי בין הנהג לרכב".

מערכת המתלים כוילה מחדש במטרה לשפר את נוחות הנסיעה והיכולת הדינאמית, בעוד מערכת ההיגוי עודכנה כדי להעניק תגובות משופרות, בזמן שגרסאות עם מתלים ספורטיביים יוצעו עם הנמכת מרכב של 15 מ"מ.

בתחום הבטיחות הציגה אודי מערכת חדשה למעבר נתיב עצמאי, שתוצע בשילוב עם בקרת השיוט האדפטיבית - אך באופן תמוה, זו עדיין תוצע כאבזור אופציונלי בלבד.

ה-Q4 אי-טרון המעודכן ייוצר לראשונה במפעלי אודי בבריסל, לצידו של ה-Q8 אי-טרון. זאת בנוסף למפעל הותיק בצוויקאו, גרמניה.

מה אנחנו חושבים: באודי הבינו באיחור שמה שמתאים לסקודה, לא בהכרח מתאים גם למותג יוקרה. לכן הגרסאות צנועות ההספק הוסרו מההיצע, האבזור שודרג והביצועים הותאמו לסטנדרט המקובל בדגמים חשמליים יוקרתיים. סטנדרט אותו אימצו בימים אלו מספר יצרניות סיניות שמגיעות לאירופה ומציבות במרכז הכוונת את מותגי היוקרה מגרמניה.

או במילים אחרות - נראה כי ניו ואקספנג מככבות בכמה מהחלומות הגרועים של קברניטי אודי, כמו גם ב.מ.וו ומרצדס. ובצדק.

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה