בעולם הרכב יש פיתוחים שמשאירים אותנו עם פה פעור. המצאות שהמורכבות, התכנון והירידה לפרטים שבהן מעוררי ההשתאות ברמה שלא מאפשרת לאף בר דעת חובב טכנולוגיה להישאר אדיש.
מהצד השני של המתרס, יש גם לא מעט המצאות שגורמות לנו להרים גבה ופשוט לא להבין למה אנחנו צריכים את זה. אבל הפיתוח האחרון של אודי, מעין הכלאה בין בולם זעזועים לבין דינמו, השאיר אותנו רק עם שאלה אחת: איך (לעזאזל) לא חשבו על זה קודם?!
ד"ר אינג' סטפן קנירש (Stefan Knirsch), חבר דירקטוריון המייצג את מחלקת הפיתוח של היצרנית הגרמנית, מסביר את המערכת בצורה פשוטה יחסית: "כל בור, כל מהמורה וכל עקומה מפעילים אנרגיה קינטית על הרכב. כיום, האנרגיה הזו נספגת על-ידי בולמי הזעזועים ומאוחר יותר מתפזרת בצורת חום. עם המערכת החדשה המשלבת מערכת חשמל של 48 וולט לצד מערכת ה-12 וולט הראשית, אנו יכולים לעשות באנרגיה הזו שימוש".
באיורים שצורפו להודעה לעיתונות ניתן לראות כי המערכת מורכבת מזרוע אופקית המחוברת בצידה האחד לגלגל ובצידה השני לצילינדר. בתוך הצילינדר נמצאת תמסורת גלגלי שיניים ואלטרנטור.
ברגע שהזרוע עולה או יורדת, היא מפעילה כוח סיבובי על חלקיו הפנימיים של הצילינדר, ומערכת גלגלי השיניים ככל הנראה מצליחה להפוך את התנועות הקצרות יחסית של הגלגל לתנועות ארוכות יותר שיצליחו לסובב את האלטרנטור מספיק כדי להפיק חשמל.
הספק המערכת נמוך יחסית, אך אודי מצהירה כי בבדיקות שערכה, הפיקו בולמי הזעזועים בין 3 וואט על כבישים חדשים ועד 613 וואט בכבישים צדדים משובשים. תוצאות המקבילות לחסכון של 3 גרם של פחמן דו-חמצני לקילומטר.
אודי אינה עוצרת בבולמים לבדם, ומציינת כי כבר בשנה הקרובה תשלב אותם ואת מערכת ה-48 וולט עם מערכת היברידית קלה שתוכל לחסוך עד 0.7 ליטר של דלק ל-100 ק"מ.
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות