שנת 2015 הייתה שנה מוצלחת מאוד לחברת אוטו איטליה, יבואנית פרארי ומזראטי לישראל. היא סוגרת את השנה עם 41 מסירות, מתוכן 4 מסירות של דגמי פרארי ו-37 של דגמי מזראטי השונים בהם 30 יחידות של הגיבלי.
את 2016 פותחת אוטו איטליה עם תוכניות משמעותיות להגדלת היצע הדגמים - ובהתאם לכך את היקף המכירות.
אחרי מה שנראה כמו חיים שלמים של המתנה, ברבעון השני יגיע לישראל סוף סוף ג'יפון היוקרה מזראטי לבנטה שצפוי לראות אור לראשונה מעל בימות תערוכת ג'נבה. לצידו, תנחת בישראל מתיחת פנים ל-FF שעפ"י דברי היבואנית תהיה משמעותית מאוד עם שיפור מהותי למנוע ולעיצוב, עד כדי שייתכן כי השם יוחלף לחלוטין. לבסוף, מתגאה אוטו איטליה על הצלחתה להכניס לקוח ישראלי אחד לרשימת ההמתנה של פרארי F12 TDF, גרסה מיוחדת לכבוד ניצחונותיה של פרארי בטור דה פראנס בשנות ה-50. המחיר של ה-F12, אם תהיתם, עומד על 3.89 מיליון שקלים חדשים.
מזראטי קובנג. הקומספט שרומז על עיצובו של הלבנטה
המופע המרכזי של פתיחת השנה הוא ללא ספק השקת הפרארי 488, מחליפת ה-458. ה-488 חוזרת לשיטת השיום המקורית של היצרנית, בה השם מציין את נפחו של כל אחד משמונת הצילינדרים, ובניגוד למנוע האטמוספרי של הדגם היוצא, היא עוברת לעשות שימוש במנוע מוגדש טורבו. הנפח הוקטן כמובן, מ-4.5 ל-3.9 ליטר, אך בזכות שני המגדשים המגודלים צמח ההספק ב-100 כ"ס ל-670 והמומנט ב-22 קג"מ ל-76.
כל הכח הזה עובר דרך תיבת הילוכים כפולת מצמדים עם שבעה הילוכים שמגיעה - אחרי מקצה עידונים ושיפורי אמינות - ממכוניות הפורמולה 1 של היצרנית, ומגיע לגלגלים האחוריים. שם הוא נשמר בשליטה בעזרת שלל אלקטרוניקה מתקדמת הכוללת מערכת ESP מהגלגול האחרון עם מערכת בקרת החלקה צידית (Side Slip Control), מערכת מתלים מגנטיים, שלל אביזרים אווירודינמיים אקטיביים ופאסיביים ועוד.
פרארי 488. שיפור של 100 כ"ס ושפע של אלקטרוניקה
הרכיבים המתכתיים והסיליקוניים מיתרגמים בסופו של דבר לזמני תאוצה נוקעי צוואר של 3 שניות מאפס למאה קמ"ש או 8.3 ל-200, מהירות סופית של 325 קמ"ש ובלימה עוקרת פרצופים של 117 מטרים בלבד ממאתיים קמ"ש בזכות מערכת הבלימה הקראמית של הלה-פרארי.
איך כל זה נראה בעולם האמיתי? ובכן, לפרארי יש מסלול מירוצים בו היא בוחנת את כל המכוניות לפני תחילת שיווקן. ה-458 הקיפה את אותו המסלול תוך 1:25 דקות ואילו ה-488 סיימה הקפה של אותו מסלול תוך 1:23 דקות. לשם השוואה, הלה-פרארי, המכונית הקיצונית ביותר של היצרנית, קבעה את הזמן המהיר ביותר על המסלול המדובר - 1:19.7 דקות.
פרארי 488. תוך 3 שניות תהיו במאה קמ"ש
לצד גרסת הקופה, השיקה אוטו איטליה גם את הספיידר פתוחת הגג, שמציעה פתיחה וסגירה של הגג הקשיחה תוך 14 שניות ועד מהירות של 45 קמ"ש. והמחירים? אלו יחלו ב-2.3 מיליון שקלים עבור גרסת הקופה או 2.5 מיליון שקלים עבור הספיידר.
פרארי 488 ספיידר. ואפשר גם עם גג נפתח
בנוסף לדגמים החדשים, משיקה היבואנית שתי חבילות. הראשונה היא חבילת ספורט לפרארי קליפורניה T שתהיה זמינה החל מהרבעון השני וכוללת מערכת פליטה חדשה, ושדרוג למתלים המגנטיים שהופך אותם לקשיחים יותר, לתיבת ההילוכים ולמערכת בקרת המשיכה. החבילה השנייה היא עבור מזראטי גיבלי ולקוואטרופורטה. היא נקראת חבילת זניה (Zegna) והיא כוללת ריפודי עור בשילוב משי במושבים ואלקנטרה בשילוב משי בתקרה עם תפירה מיוחדת. חבילת Zegna תוצע בשלושה צבעים ומחירה יעמוד על 40,000 שקלים לגיבלי ו-55 אלף לקוואטרופורטה.
לדגמי פרארי ומזראטי בישראל -
פרארי /
מזראטי
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות