אופל משיקה בישראל את הדור החדש של מכונית המנהלים שלה - אופל אינסיגניה. האינסיגניה הקודמת הושקה בעולם בשנת 2008 כמחליפתה של אופל וקטרה, וזכתה להצלחה לא מבוטלת באירופה - וגם הוכתרה שנה לאחר מכן כ"מכונית השנה". כעת, 10 שנים לאחר מכן, מגיעה לישראל האינסיגניה החדשה כאשר סגמנט המנהלים נמצא בדעיכה, והיא למעשה מהווה חותם אחרון לפרק של אופל כחלק מקבוצת ג'נרל מוטורס. האינסיגניה החדשה מבוססת למעשה על שברולט מאליבו, ואילו דגמי אופל שבאו אחריה הם כבר תוצר של שיתוף הפעולה עם פיג'ו-סיטרואן.
אופל אינסיגניה החדשה מאמצת את האופנה החדשה של מכוניות סדאן דמויות קופה, מה שתורם למראה החיצוני - אך גם פוגע במרווח הראש מאחור. לעומת הדור הקודם המימדים גדלו, והאינסיגניה החדשה מציגה אורך כללי של 489.7 ס"מ - תוספת של 5.5 ס"מ לדגם הנוכחי, מה שאומר שהיא תהיה ארוכה מהסופרב והפאסאט; בסיס הגלגלים גדל ב-9.2 ס"מ והוא יעמוד על כ-283 ס"מ, כמו שברולט מאליבו וכמעט כמו הסופרב. הגג הונמך ב-3 ס"מ ונפח תא המטען קטן ב-40 ליטרים ל-490 ליטרים בסך הכל. כל הגרסאות ישווקו בתצורת 5 דלתות נוצ'בק.
האינסיגניה תשווק בישראל עם שני מנועים, שניהם מוכרים מדגמי שברולט השונים. הגרסה הבסיסית תוצע עם מנוע 1.5 ליטר טורבו-בנזין, דומה לזה של שברולט מאליבו, בהספק של 165 כ"ס ועם מומנט של 25.5 קג"מ. לגרסה זו תיבת 6 הילוכים אוטומטית והנעה קדמית, היא מאיצה ל-100 קמ"ש בתוך 9.4 שניות ורושמת צריכת דלק ממוצעת של 16.4 ק"מ לליטר.
הגרסה החזקה יותר תציע מנוע 2.0 ליטר טורבו עם 260 כ"ס, בדומה לדור הקודם של המאליבו. המנוע הזה מספק מומנט של 40.8 קג"מ ב-2,500 סל"ד, והוא משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית ולהנעה כפולה. התאוצה ל-100 אורכת בגרסה הזו 7.3 שניות וצריכת הדלק הממוצעת היא 11.6 ק"מ לליטר.
האינסיגניה החדשה תוצע בלא פחות מ-4 רמות גימור. הגרסה הבסיסית, Enjoy, כוללת בין היתר כניסה והנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי, בקרת שיוט רגילה, טעינה אלחוטית לסלולארי, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים מאחור, חיישני חניה היקפיים עם מצלמת רוורס, מערכת מולטימדיה עם מסך "8 ותמיכה באפל קאר פליי ואנדרואיד אוטו, חישוקי "17 ובתחום הבטיחות - מערכת בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ומערכת התראה ותיקון סטיה מנתיב. גרסה זו תוצע רק במנוע הקטן.
הגרסה הבאה בתור נקראת "אינוביישן", והיא תוצע עם שני המנועים. זו כוללת בנוסף גם מושבי עור חשמליים עם חימום מלפנים ומאחור, חישוקי "18, תאורת אווירה פנימית, בקרת שיוט אדפטיבית ועם מנוע ה-2.0 ליטר גם מקבלים מערכת שמע מתוצרת Bose ובורר מצבי נהיגה.
גרסת ה"אינוביישן פלוס" מוסיפה גם זיהוי תמרורים, לוח מחוונים עם מסך פנימי דיגיטלי, ניטור רכב בשטח מת במראות, גג שמש חשמלי, תצוגה עילית על השמשה הקדמית ומערכת חניה אוטומטית.
הגרסה הבכירה היא ה-OPC ליין, והיא תוצע רק עם מנוע ה-2.0 ליטרים. זו כוללת ספוילר אחורי, חצאיות היקפיות, חישוקי "20, מושבים משודרגים עם עיסוי וזכרונות, חימום לגלגל ההגה, שליטה מההגה על תיבת ההילוכים, מצלמת 360 מעלות ותאורת לד מטריקס בחזית.
אופל אינסיגניה - מחירים:
אופל אינסיגניה 1.5 ליטר Enjoy תעלה 169,900 שקל
אופל אינסיגניה 1.5 ליטר Innovation תעלה 189,900 שקל (מחיר השקה: 184,900)
אופל אינסיגניה 1.5 ליטר Innovation Premium תעלה 209,900 שקל (מחיר השקה: 199,900)
אופל אינסיגניה 2.0 ליטרInnovation תעלה 239,900 שקל
אופל אינסיגניה 2.0 ליטר Innovation Premium תעלה 249,900 שקל (מחיר השקה: 239,900)
אופל אינסיגניה 2.0 ליטר OPC Line תעלה 289,900 שקל
חזי שייב, מנכ"ל אופל ישראל, אמר: "אין ספק שהאינסיגניה תהיה הלהיט הבא. גרסת ה-OPC Line לא נופלת כמעט בשום דבר מב.מ.וו סדרה 7. סגמנט המנהלים עומד כיום על כ-10,000 כלי רכב, מתוכם כ-4,000 היברידיים. מתוך מה שנשאר, אנחנו מקווים לתפוס חלק משמעותי וגם להשתתף במכרז הבא של רכבי השרד לחברי הכנסת".
אסי שמלצר, מנכ"ל קבוצת שלמה, אמר כי "ישנה קריסה בביקוש לסטיישנים. הלקוחות שעוד נותרו עוברים ל-SUV, כך שהאינסיגניה לא צפויה להגיע לישראל בגרסת סטיישן. אופל מנסה מצד אחד לשמור על מיצוב ומחירים של מותג גרמני איכותי, אך מצד שני למכור מכוניות בכמות משמעותית". המעבר של אופל לקבוצת פיג'ו סיטרואן, כך על פי שמלצר, לא צפוי לגרום להעברת זכיון היבוא של אופל בישראל מקבוצת שלמה לחברה אחרת.
לדגמי אופל בישראל -
אופל
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות