אופל חושפים מספר איורים ותמונות מטושטשות, על מנת לגרות את בלוטות הרוק (יש כאלה?) לקראת חשיפת היורשת למשפחתית האירופאית המצליחה של GM בתערוכת פרנקפורט 2009
סיפורה של האסטרה מתחיל בשנת 1991, עת חיפשה אופל, החטיבה האירופאית של ענק הרכב ג'נרל מוטורס, יורשת לקדט (Kadett) שהשאירה טעם רע בפה. זאת הם עשו באמצעות דגם חדש לגמרי וכמובן, שם חדש. וכך נולדה האסטרה הראשונה. 17 שנים אחרי כן, האסטרה כבר בדור השלישי שלה, ונוחלת הצלחה עצומה באירופה, שם אפילו הצליחה לעקוף את מכירות הגולף ב-2006, ולהשאר גבוה בטבלת רבי המכר גם כשלא. בישראל, מתברר, עדיין זוכרים לאופל את שנות ה-80 וה-90 הלא מוצלחות, והצרכנים מצביעים ברגליים: מכירות אופל בישראל שואפות לאפס, והאסטרה נמכרת בעשרות יחידות בודדות בשנה.
אופל אינסייה, שרטוטים מסתוריים וברקע - מה שנראה כמו האסטרה החדשה צילומים: יצרן
כעת, לאחר 5 שנות קיום של הדור הנוכחי – המכונה גם H/C, ומתיחת פנים זריזה ב-2006, מתכוננים אופל להצגה של היורשת, מודל 2010. נשמע לכם קצת מוקדם? אתם לא לבד. נראה כי אופל מתכוונים להמשיך את אסטרטגיית הדלפת הטיזרים, תמונות הריגול, יחד שלל אמצעים חצי-הומוריסטיים, כפי שעשו עם האינסנייה (Insignia), מחליפת הווקטרה, על מנת למשוך את תשומת לב הקהל לדגמיהם החדשים, ולהדגיש את מהפכת העיצוב במותג האירופאי. ותתפלאו, הטכניקה הזו אכן עובדת: במהלך השנה שבה נחשפו טיזרים ואיורים ביזאריים של האינסנייה, זכתה זו לתשומת לב רבה בתקשורת – אולי מכפי הראוי. יתכן גם שאופל מנסים לשכנע קונים פוטנציאליים של הגולף החדשה, להמתין לאסטרה החדשה שיוצאת באיחור ניכר מול המתחרה המרה.
אז מה יש לנו? צילום מטושטש אחד של החלק האחורי של האינסנייה, כאשר ברקע, מחוץ לפוקוס, מתחבא רכב בצבע אדום, שמיותר לציין כי הוא האסטרה הבאה; איור לא מחייב המציג את הצללית הכללית של האסטרה הבאה; צילום "משפחתי" של כל האופל המשפחתיות למיניהן, ולפניהן רכב מכוסה שכל מה שניתן לראות ממנו הוא הפרופיל ולוחית הרישוי: אסטרה 2009, וספק איור ספק צילום מוחשך, המראה את הקווים החיצוניים של המשפחתית הקומפקטית.
אופל אסטרה 2009 בחיק המשפחה
הרבה מידע אמנם אין, אבל שלל הצהרות מצד אופל דווקא יש. אופל מדגישים כי האסטרה הבאה תשאב את השראתה מהאינסנייה, גם בתא הנוסעים, שם מבטיחים אופל קווים זורמים ומעוגלים ותחושה יוקרתית. על התחום הטכני אופל לא מפרטים, אך מוסרים כי האסטרה החדשה תבוסס על פלטפורמה חדשה. על המנוע לא מפרטים באופל, אך מדגישים כי יושקע מאמץ בהפיכתו לידידותי לסביבה וחסכוני בדלק. עוד מזכירים באופל מגוון מערכות המוצעות בדגמי אופל אחרים, ויגיעו גם לאסטרה, ביניהם המערכת היחודית לנשיאת האופניים (
FlexFix) המוכרת מהקורסה; מצלמה קדמית חכמה המתריעה על סטייה מהנתיב ומזהה תמרורים, וגם מערכת ה-AFL (Adaptive Front Lighting) מהאינסנייה, המתאימה עצמה לסגנון הנהיגה ותוואי הדרך, על ידי שימוש בתשע אלומות אור שונות.
סקיצה המראה את הקווים הכללים של אופל אסטרה החדשה
את האסטרה החדשה יפגשו המבקרים בתערוכת פרנקפורט ב-2009, שם היא תחשף לראשונה, אם כי טפטוף הפרטים והטיזרים צפוי להמשך במשך כל השנה עד אז. אז ניתן יהיה לשפוט האם אופל יעמדו בהבטחות הגדולות לשיפור באיכות הכללית והדינמית, יחד עם שילוב מערכות מתקדמות ושמירה על מחיר נמוך.
כאשר עברתי לנהוג באופל אסטרה מודל 2001
מרכב "יפני" הבנתי אחרי 100 ק"מ מה ההבדל בין איכות גרמנית לקופסה שמורכבת אי שם ונקראת "יפנית".
כאשר עברתי לאסטרה דגם 2006 טיפטרוניק
הבנתי מה זאת הנאה בנהיגה.
חבל שבלחץ העדר הישראלי הובא דגם 2008
עם תיבת הילוכים ישנה (4 הילוכים) ואזי היה צורך לעבור למנוע 1800. אבל עדיין מרגישים את ההבדל בין אוטו ברמה לבין פח- נוע כדוגמת ה-
ן-30 של יונדאי.
חבל שבעלי האתר אינם מעודכנים.
האופל אסטרה החדשה מודל 2010 היא "עולם חדש". אוטו עם המנועים הכי משוכללים
כמו בפולקסואגן 1400 טורבו ו- 1600 טורבו
חסכוניים לאללה ובהספקים גדולים ושלא כמו בפולקסואגן מערכת בת 6 הילוכים קדמיים חבל"ז כמו בקדילק, מעצור יד חשמלי באמצעות כפתור בלבד. שלא לדבר על העיצוב הן הפנימי והן החיצוני. אם קונים את הדגם המפואר יותר זה ממש אוטו מעולם אחר.
בתקווה ש UMI יצליחו להביאו במחיר סביר